محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) در منطقه ١۴ تهران، برگزار شد

خادمیاران منطقه ١۴ تهران، محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) ماه محرم را در منزل شهید سید محمد صنیعی برگزار کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به رسم هرساله برگزاری روضه خانگی در منازل شهدای والامقام منطقه١۴ تهران در ایام محرم و صفر، همزمان با اولین شب جمعه و مطابق با ششمین روز ماه محرم الحرام اولین روضه خانگی و هیئت خدام الرضا(ع) منطقه ١۴ تهران در بیت شهید سید محمد صنیعی با حضور خادمیاران رضوی منطقه ١۴ و عزاداران حسینی، برگزار شد.

شهید سیدمحمد صنیعی در ٢۶ تیر ماه سال ١٣٣٧ در تهران متولد شد. این شهید والامقام بسیجی در ۶ مهر ماه سال ١٣۶۵ در سن ٢٨ سـالگی توسط ضد انقلاب در اتوبان آهنگ به مقام والای شهادت نایل شد.
مزار او در قطعه ۵٣ ردیف ۴٣ شماره ٩ بهشت زهرا(س)، قرار دارد.

مراسم با قرائت کلام الله مجید توسط محمدرضا شکوری مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه، آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین تاج الدینی مسئول کانون تبلیغ دینی منطقه به ارائه سخنانی در مورد فضایل اقامه عزای حسینی(ع)، پرداخت و گفت: بزرگترین سرمایه انسان عمر است که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده نمود. حضرت علی (ع) فرمودند: از فرصتهای خوب استفاده کنید. آنها مانند ابر زودگذرند(انتَهِزوا فُرَصَ الخَیر فإنّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحابٍ).

وی افزود: یکی از این فرصت ها، محرم است به ویژه دهه اول آن و فرصت عزاداری سید الشهدا(ع) است که باید حداکثر بهره را از این ایام بتوانیم کسب کنیم.

وی ادامه داد: زیارت عاشورا از امام و حجت خدا به ما رسیده و حدیث قدسی است، حدیث قدسی یعنی مضمون از خداوند متعال است و الفاظ از پیامبر اکرم(ص) می باشد. زیارت عاشورا ابراز و بهانهای برای آمرزش پروردگار عالم نسبت به گناهان بندگانش است.

حجت الاسلام و المسلیمن تاج الدین بیان کرد: سجده در چهار آیه قرآن کریم، واجب است، آیا تاکنون تامل کرده ایم که چرا در آخر زیارت عاشورا هم سجده می کنیم؟ امام حسین(ع) در روز عاشورا، تمامی زیارت عاشورا را در هر موقعیتی که بدست آوردند، قرائت نمودند و عبارت آخر آن(اللهم لک الحمد حمد الشاکرین لک علی مصابهم الحمدلله علی عظیم رزیتی) را زمانی خواندند که در گودال بودند و این سجده نماد سجده امام حسین(ع) در گودال قتلگاه و در لحظه شهادت ایشان است.

وی ادامه داد: به سبب زیارت عاشورا و عزاداری های سید الشهدا است که می توانیم به خداوند و پیامبر و ائمه علیه السلام تقرب پیدا کنیم. محال است انسان به غیر از مسیر سیدالشهد بتواند به مقام تقرب الهی برسد. هر کسی که به دنبال رحمت و مغفرت و شفاعت است باید درب خانه امام حسین(ع) را بزند. آیت الله بهجت می فرمایند: بنده خیال می کنم فضیلت گریه بر سید الشهدا از نماز شب، بیشتر است.

وی در پایان گفت: همه ما بدنبال کسب آبرو هستیم، آبرویی که پس از مرگ، مردم بگویند خدا رحمتش کند. البته آنچه مهم است کسب آبروی اخروی است که در آخرت بدردمان بخورد.

مراسم با مداحی حسین موذن خادمیار کانون تبلیغ دینی و سینه زنی و عزاداری، ادامه یافت و پس از صلوات خاصه امام رضا(ع)، همزمان با وقت اذان، با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به پایان رسید.

همچنین در انتهای مراسم با اهدای هدایا و تبرکات رضوی از خانواده شهید تقدیر شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) در منطقه ١۴ تهران، برگزار شد

مطلب پیشنهادی

برگزاری مراسم بزرگداشت پیشکسوت قرآنی، جانباز سرافراز حاج ولی الله پوراحمدی توسط کانون قرآن منطقه نوزده تهران

مراسم بزرگداشت استاد و پیشکسوت قرآنی، جانباز سرافراز مرحوم حاج ولی الله پوراحمدی در مسجد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *