محافل اقامه عزای فاطمی / ۲ مراسم عزاداری در دهه اول فاطمیه برگزار شد

کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ۵ تهران همزمان با ایام عزاداری حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به برگزاری مجالس اقامه عزا و تبیین معارف اهل بیت (علیهم السلام) اقدام کرد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، شهناز سیفی مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ۵ تهران ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت: از آنجا که حضرت زهرا (س) ام الائمه (ع) هستند و ام نیز در لغت عرب به معنای اصل و ریشه است اهمیت عزاداری برای ایشان برابر با عزاداری برای همه ائمه اطهار (ع) است.

وی هدف برگزاری این روضه ها و محافل عزاداری را زنده نگه داشتن مکتب اهل بیت(ع) و تسریع وکننده ظهور صاحب الزمان (عج) برشمرد و عنوان کرد: در حقیقت اقامه عزا برای حضرت زهرا (س) به معنای احیای امر ایشان است و باید در تجمعات و عزاداری‌ها به این مسئله توجه شود.

سیفی اظهار داشت: محافل اقامه عزای خانگی به مدت ۵ روز در محله جنت آباد جنوبی صبح ها ساعت ۹ و ایران زمین جنوبی عصرها ساعت ۱۶ برپا شد و با استقبال خوب اهالی محله ها روبرو شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مراسم علاوه بر عزاداری قرائت زیارت آل یاسین جهت تسلی قلب صاحب الزمان(عج) و حدیث کسا و به پنج تن آل عبا و حضرت مهدی(عج) متوسل شدند،« یا محمّد،‌ یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب الزمان أدرکنی و لا تهلکنی »

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  محافل اقامه عزای فاطمی / ۲ مراسم عزاداری در دهه اول فاطمیه برگزار شد

مطلب پیشنهادی

تشرف خادمیاران منطقه ۱۴ به پابوسی امامزاده قاضی‌الصابر

در هفتمین روز از دهه مبارک کرامت کانون زیارت منطقه ۱۴ با هدف تکریم‌ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *