شهدا اسطوره‌های شکست ناپذیر هستند که دشمن را به زانو در آوردند

امام جمعه شهرقدس در مراسم یادواره شهدا با بیان اینکه شهدا اسطوره‌های شکست ناپذیری هستند که دشمن را به زانو درآوردند گفت: مرد و مسوولان مومن پای لباس روحانیت و چادر بانوان ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند جسارتی به جمهوری اسلامی وارد شود.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ، یادواره شهدای امنیت، دانش‌آموز و عفاف و حجاب به همت کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده در چهارشنبه امام رضایی با حضور جمعی از مسوولان و بانوان فرهنگی در حسینیه شهیدان گروسی شهرقدس برگزار شد.

 

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در این مراسم اظهار کرد: شهدا اسطوره‌هایی شکست ناپذیر هستند و طوری دشمن را شکست دادند و به زانو درآوردند که مجامع بین‌المللی هم به این شکست اعتراف کردند.

وی گفت: در طول تاریخ دشمن مقابل جبهه حق بوده و در این دوران نیز رزمندگان در نبرد با مستکبران ایستادند و عامل این پیروزی‌ها به فرمایش قرآن کریم روحیه مردانگی و فتوت رزمندگان اسلام، صداقت و پیمانی که با خدا و ولایت فقیه بستند، بود.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه زنده بودن شهدا را میتوان در بیان خاطرات مادران و پدران شهدا درک کرد و امنیت، عزت و اقتدار کشور به برکت رزق معنوی شهیدان است، گفت: امروز در اوج تحریم‌ها مقتدر هستیم و دشمن دیگر جرات نمیکند حرفی از حمله نظامی به ایران بزند.

وی با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند و قدرتی دارند که می‌توانند دل‌های مرده را زنده کنند، افزود: در نگاه حکمرانی دینی حاکمیت و مدیران، مسوول بهشت و جهنم مردم هستند و باید کاری کرد که آموزش و پرورش و دانشگاه و نهادهای تعلیم و تربیت بستری برای فراهم سازی بهشت رفتن کودکان و نوجوانان و به فکر دنیا و آخرت آنها باشند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها به‌خصوص مادران مورد طمع و تهاجم دشمن هستند و اگر آن زمان چادر از سر حضرت زهرا (س) کشیدند امروز چادر حضرت امتداد یافته و ارثی از حضرت برای بانوان است و به آیندگان تحویل خواهند داد.

حجت الاسلام جوکار خاطر نشان کرد: لباس مقدس روحانیت لباس دین و خدمت به مردم است و کسانی‌که عمامه را از سر طلاب و روحانیون به زمین می‌اندازند، باز هم موفق به مقابله نخواهند شد و مردم و مسوولان مومن پای لباس روحانیت و چادر بانوان ایستاده‌اند و در این راه خون می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم جسارتی به جمهوری اسلامی وارد شود.

وی با بیان اینکه لباس مقدس روحانیت لباس خدمت و هدایت‌گری است افزود: اگر لباس روحانیت کارایی نداشت برای انداختن عمامه روحانیون جایزه قرار نمی‌دادند.

وی بیان داشت: جمعیت فریب خوردگان اگرچه اندک است اما باید برنامه‌ای برای راهنمایی و شناخت راه درست به آنها داشت.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید در تربیت فرزندان از سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام و شهدا استفاده کنند افزود: مشکلاتی در جامعه وجود دارد اما با رعایت قانون و حفظ وحدت و انسجام باید حل شود و مسوولان امر تلاش بیشتر داشته و زودتر این مشکلات را رفع کنند.

گفتنی است، این مراسم در معیت پرچم متبرک رضوی، ذکر صلوات خاصه، اجرای گروه‌های سرود نورالهدی و شهید حاج قاسم سلیمانی، قرائت وصیت نامه شهید دانش آموز ابوالفضل گروسی توسط خواهر شهید و اهدای هدایای فرهنگی همراه بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  شهدا اسطوره‌های شکست ناپذیر هستند که دشمن را به زانو در آوردند

مطلب پیشنهادی

جلسه آموزشی ویژگی های خادم تراز در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (ع)

در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (ع)، جلسه‌ای با حضور خادمیاران رضوی برگزار شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *