سخنرانی مرتبط با عاشورا برای بانوان در شهرستان قرچک

 به همت خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان قرچک مراسم سخنرانی مذهبی با موضوع رابطه عزاداری و تاثیر آن در ظهور امام زمان (عج)، تربیت کودکان و نوجوانان در عزاداری اهل بیت و ارتباط عاشورا در زمینه سازی حکومت جهانی امام عصر در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) برپا گردید‌.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی با مشارکت کانون مشاوره اقدام به برگزاری سلسله مباحثی در خصوص عاشورا و ارتباط آن با امام زمان و دوران کنونی کردند‌.

سخنران این جلسه ابریشم عزیزی ناظر کانون مشاوره و از خادمیاران رضوی شهرستان بود و سخنرانی هایی در خصوص سیره امام حسین (ع) و زندگینامه ایشان و حوادث کربلا و قیام عاشورا بیان کرد.

وی در خصوص علت حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به سمت کوفه و دعوت کوفیان ، علت نوشتن نامه و در ادامه علت پشیمانی و ترس کوفیان چه بود؟ و اینکه چرا امام در بین راه متوقف می‌شود و چرا وقتی امام می‌دانست که چه بر سر راه خود پیش می آید بازهم خانواده و اهل و عیال خود اعم از زن و بچه شیر خوار را با خود همراه می‌کند! و همراهان با چه اهدافی با امام همراه می‌شوند سخنرانی کرد.

ابریشم عزیزی در سلسله مباحث خود عنوان داشت وقتی در جامعه ای انسانها از فطرت الهی خود دور می‌شوند و طبیعت و خوی حیوانی بر انسانیت غالب می شود کار به جایی می‌رسد که سر اهل بیت و خاندان پیامبر بریده می‌شود و ادامه پیدا می‌کند چرا که هنوز مبارزه با نفس های حیوانی ادامه دارد و تا این مبارزات بین نفس و فطرت با پیروزی فطرت روبرو نشود همچنان امام عصر در غیبت به‌ سر خواهند برد.

وی راهکاری را برای نجات جان انسانیت و جامعه ارائه داد، باید در ابتدا بدانیم از کجا آمده ایم و به کجا باید برگردیم. “انا لله و انا الیه راجعون” و با داشتن آگاهی به این موضوع باید در انتخابها، ارتباطات، افکار خود تجدید نظر کنیم و با هدف برگشت به مرکز کانون حیات و آرامش و شادی حرکت کنیم “السابقونَ سابقون اولئک مقربون”

لازم به ذکر است که این سخنرانی با استقبال بسیاری از سمت بانوان و نوجوانان مواجه شد و آنان خواهان برگزاری هفتگی اینگونه سخنرانی ها با موضوعات مختلف بودند.

نکات برجسته زیادی در این محفل اتفاق افتاد که در این بین می‌توان به جرقه‌ های فکری جدید، تصمیم به تغییر پوشش در بانوان و کودکان و همدلی بیشتر در همکاری برای آماده سازی بستر مراسمات توسط شرکت کنندگان میتوان اشاره کرد و بسیاری از نوجوانان جذب این محفل شدند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  سخنرانی مرتبط با عاشورا برای بانوان در شهرستان قرچک

مطلب پیشنهادی

ندبه رضوی/ حضور خادمیاران منطقه نوزده تهران در مراسم دعای ندبه

جمعی از خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران با حضور مراسم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *