روایت عنایت ثامن الحجج(ع) به اهالی یک محله در منطقه ۵ تهران

نشست صمیمی خادمیاران کانون کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی منطقه ۵ تهران با اهالی محله ارم غروب چهارشنبه‌های امام رضایی برگزار شد. 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، نازیلا مجیدی مسئول کانون کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی منطقه ۵ تهران روایت می کند که خورشید در حال غروب بود، طبق آدرسی که فرستاده شده بود برای جلسه، مسیریاب تلفن همراه ما را به کوچه ای به نام یاس راهنمایی کرد نیمی از کوچه آسفالت و نیم دیگر سنگلاخی، سوله ای با نام مسجد و حسینیه ثامن الحجج(ع) نظرمان را جلب کرد، با دیدن ظاهر مسجد اندوهگین شدیم که در بین اینهمه ساختمان های بلند مرتبه، در تهران پایتخت ایران… یا امام رضای غریب!!

بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء نشستی صمیمی با اهالی محله ارم و مدعوین داشتیم. زمین سرد و حسینیه با یک بخاری کوچک گرم می‌شد، با استقبال و روی خوش اهالی دلمان گرم شد و صحبت آغاز شد.

چیزهایی که می شنیدیم آیا واقعا در این نقطه از تهران اتفاق افتاده؟ محله ارم مسجد یا حسینیه ای برای اقامه نماز جماعت و برپایی مراسم ندارد.

اهالی برای اقامه نماز جماعت مجبور به عبور از اتوبان و رفتن به محله دیگر هستند.

وقتی ائمه بخواهند کاری انجام شود!

چهار ماه پیش به طور کاملا اتفاقی تعدادی از اهالی محل متوجه جایی متروکه دربین ساختمان های خود می شوند، زمینی به وسعت ۱۶۰۰ متر با یک سوله که میان نخاله های ساختمانی مخفی شده بود.

مهربانی بی حد و مرز امام رضا علیه السلام؛

نزدیکتر که می شوند با نام ثامن الحجج(ع) روبرو می شوند، آری مسجدی با نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام….. چه حکمتی دارد؟

همدلی اهالی در ساخت مسجد؛

از آنروز دست به دست هم داده و کم کم این سوله را مجهز و آماده‌سازی می کنند برای اقامه نماز، دیگر این مکان وعده گاه شده است هرروز غروب دور هم جمع می شوند، امام جماعت ندارند اما با دلی بزرگ دنبال ساخته شدن این مسجد هستند حتی از هرجایی کمک قبول نمی کنند و معتقدند که هرکسی لیاقت داشته باشد در این امر خیر مشارکت خواهد داشت.

مجیدی اظهارداشت: از ما دعوت شد تا به مناسبت نیمه شعبان دوره کارآفرینی و اشتغال در این مکان برگزار کنیم و زیر سایه امام رئوف مسجد روزبه روز کاملتر شود.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین نمایشگاه بانوان کارآفرین از تاریخ ۱۵ اسفند به مدت پنج روز با مشارکت کانون کارآفرینی و اشتغال منطقه ۲۱ تهران در تهرانسر برگزار خواهد شد تا بار دیگر با عنایت امام رئوف کارآفرینان به فروش محصولات تولیدی خود بپردازند.

انتهای پیام/خبرنگار فاطمه شمس

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  روایت عنایت ثامن الحجج(ع) به اهالی یک محله در منطقه ۵ تهران

مطلب پیشنهادی

آغاز فعالیت کاروان زیر سایه خورشید همزمان با چهارشنبه های امام رضایی

خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۵تهران در قالب کاروان زیر سایه خورشید فعالیت خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *