روایتهای مادرانه از مادر شهیدان فرجوانی

مادر شهیدان اسماعیل و ابراهیم فرجوانی از ایثارهای فرزندان شهیدش و جانبازی دخترش در دوران دفاع مقدس روایت‌هایی مادرانه‌ای در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت شهرقدس تعریف کرد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی ماه و چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مردم ولایی شهرقدس و جمعی از خانواده معظم شهدا در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) شهرک کاووسیه برگزار شد.

مادر شهیدان فرجوانی در این مراسم به ازخودگذشتگی‌ها و ایثار رزمندگان، جانبازی دخترش در بمباران هوایی سال ۱۳۵۹ در مسجد جوادالائمه اهواز و همچنین جایگاه والای زن در خانواده و جامعه و نقش مادران در امانتداری را اینگونه روایت کرد: «مادر قهرمان پرور است و منزلتی که خداوند به بانوان داده است باید آن را با عمل به فرمایشات و دستورات الهی حفظ کرد و از صبر حضرت زینب(س) و سرافرازی مادران شهدا الگو بگیریم.

اسماعیل بعد از ابراهیم به شهادت رسید و در دوران جنگ تحمیلی مجروحیت‌های متعددی بر او وارد شد و پیش از رفتن نشانه‌هایی از شهادت و مفقود شدنش را داده بود. اسماعیل ۱۹ سال و ۷ ماه در جزیره ام‌الرصاص عراق مهمان ماند و سپس پیکرش با یک تکه استخوان و پلاک به کشور بازگشت.

جوانان ایران فرزندان شهید سلیمانی هستند و از راه شهیدان پیروی می‌کنند و در این کشور قهرمانان زیادی رشد و پرورش یافته و تقدیم نظام شده‌اند».

شهید اسماعیل فرجوانی در خانواده‌ای مؤمن و متعهد در ششم آبان ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود و دوران کودکی وی با تحصیل و انس با قرآن سپری شد. در دوران جبهه حماسه‌های بی‌نظیری را در عملیات گوناگون از خود برجای گذاشت که می‌توان به شکست محاصره آبادان و عملیات کربلای ۴ در سال ۱۳۶۵ اشاره کرد.

اسماعیل فرجوانی در طول دوران جبهه، هشت مرتبه مجروح شد و دست راستش را در عملیات بدر از دست داد اما باز هم وقتی که بهبود یافت در جبهه ماند و پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش در راه اعتلای اسلام، در عملیات کربلای چهار و در چهارم دی ماه ۱۳۶۵، توسط دشمن، مورد اصابت تیر قرار گرفت و پیکر مطهرش در آن سوی آبهای اروند رود باقی ماند و پس از سال‌ها به وطن بازگشت و در سال ۱۳۸۱ در بهشت شهدای اهواز آرام گرفت.

شهید ابراهیم فرجوانی دهم دی‌ماه ۱۳۴۳ متولد شد و پس از عزیمت به جبهه در عملیات طریق‌القدس که اولین حرکت رزمی رزمندگان اسلام بود، در تاریخ نهم آبان ۱۳۶۰ به مقام شهادت رسید.

انتهای پیام/خبرنگار سیده طیبه عزتی

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  روایتهای مادرانه از مادر شهیدان فرجوانی

مطلب پیشنهادی

برپایی میز خدمت مشاوره فرصتی برای خدمت به دلدادگان امام هشتم

خادمیاران کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی منطقه ۶ تهران با ارائه خدمات روانشناسی نقشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *