دیدار خادمیاران منطقه ۱۴ تهران با خانواده شهدای مدافع حرم

خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ تهران، با خانواده شهیدان مدافع حرم، شهید مرتضی مسیب زاده و شهید حشمت الله سهرابی دیدار کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ همزمان با چهارشنبه امام رضایی و در معیت پرچم های متبرک حرمین امیر المومنین(ع)، امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع)، امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع) و حضرت زینب(س) با حضور در بیت شهیدان مرتضی مسیب زاده و حشمت الله سهرابی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، هدایا متبرک حرم مطهر رضوی را به خانواده این شهیدان والامقام اهدا کردند.
در این مراسم ها پس از مداحی و عرض ارادت خدمت علی بن موسی الرضا(ع) از خانواده شهیدان با اهدا تبرکات رضوی، تمثال شهید سلیمانی و قطعه فرش متبرک حرم تقدیر شد.
شهید مدافع حرم مرتضی مسیب‌زاده ۲۳ تیر ۱۳۶۱ در کرج متولد شد. جوانی پویا، دغدغه‌مند و مهربان بود. او همواره تاکید داشت که فرمایشات و رهنمود‌ های حضرت آقا را باید عملی کرد. مرتضی به زبان عربی تسلط کامل داشت و همین امر سبب شد، یکی از مربیان زبده نظامی برای انجام عملیات‌های مستشاری در سوریه باشد. سرانجام ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ به آرزویی که هنگام خواندن خطبه عقد از همسر خود تمنا کرد، رسید و برای همیشه در گلزار شهدای سرحدآباد فردیس کرج آرام گرفت. از مرتضی دو فرزند دختر به نام‌های نازنین زهرا، نه ساله و فاطمه سلما که هفت ماه پس از شهادت پدر متولد شد، به یادگار مانده است.
شهید حشمت سهرابی ۶ مرداد ۱۳۴۸ در روستای ارمو از توابع شهرستان دره شهر، در استان ایلام متولد شد. وی پس از آغاز نبرد علیه مزدوران سعودی و پیروان اسلام آمریکایی در سوریه، جهت دفاع از حرم بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(س) راهی این کشور شد و سرانجام در ۲ تیر ۱۳۹۲، در منطقه حماء بال در بال ملائک گشود. پیکر پاک این شهید والامقام در زادگاهش درجوار امامزاده سید سیف الدین محمد(ع) شهرستان دره شهر ایلام تشییع و تا ظهور مولایش به امانت سپرده شد.
از این مدافع حرمِ شهید، دو پسر به نام های حسین ۱۱ ساله و محمد ۷ ساله به یادگار مانده است.
مزار یادبود شهید حشمت الله سهرابی در قطعه ۲۹ بهشت زهرای تهران، در جوار مزار شهید احمد کاظمی احداث شد تا محلی باشد برای مراجعه دوستان و اقوامی که امکان حضور بر سر مزار اصلی این شهید بزرگوار برایشان فراهم نیست.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  دیدار خادمیاران منطقه ۱۴ تهران با خانواده شهدای مدافع حرم

مطلب پیشنهادی

انتصاب مدیر جدیدحوزه علمیه نرجس خاتون(س)شهریار

با حضور خادمیاران رضوی در معیت پرچم متبرک آستان قدس رضوی، آئین معارفه مدیر جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *