دیدار خادمیاران رضوی منطقه ۱۲ تهران با خانواده معظم شهدا و جانبازان

همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س) جمعی از خادمیاران رضوی منطقه ۱۲ تهران به دیدار خانواده معظم شهدا و جانبازان رفتند‌.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون ایثار و شهادت با همکاری کانون های عمومی و وقف و نذر خدمت رضوی به دیدار خانواده های محترم شهدا و جانبازان و تجلیل از مقام ایشان و همسر جانبازان به مناسبت هفته پرستار رفتند.
در امتداد همان راه، خادمیاران رضوی منطقه ۱۲ تهران نیز، راه وصل دوست را از معبر ایثارگران و شهدا می دانند. انگار این راه هم ‌نزدیکتر است هم به اجابت قریب تر.
یکی از خدماتی که خادمیاران  کانون خدمت رضوی ،بیش از آنکه آنرا خدمت بدانند فرصت  و رحمتی برای ذخیره آخرت می دانند، دیدار با ایثارگران و خانواده معظم شهدا و جانبازان است.
دیدارهایی که هر هفته، انرژی بخش خادمیاران است تا با تکریم خانواده های آنان، رنگ ‌غفلت و زنگ فراموشی از دل و جان خود و شهر و منطقه زدوده شود.
تابلوهای کوچه ها که مزین به نام یک شهید است گاهی، یادمان نمی آورد که این کوچه ها محل زندگی خانواده ای از تبار عاشوراییان است. میراث دار ، جانبازی در محله که تاج عزت و شرف بر سر نهاده است.
همزمان با میلاد حضرت زینب سلام الله علیها وروز پرستار، دیدار با دو جانباز فداکار و خانواده های آنان ،فرصت خدمتی برای کانون ایثار و شهادت شد تا در سایه بیرق علی بن موسی الرضا و ابوالفضل العباس علیهم السلام، آراسته به لباس خدمت خادمیاران رضوی، ذکر رضا رضا جان بر لب ، به دیدار دو خانواده از خانواده های جانبازان‌منطقه بروند.
محمد حافظی، جانباز ۶۰ درصدی که از ناحیه پا دچار جراحت شده است و مجید نظر عراقی ، جانباز ۷۰ درصدی که گوش ، پا و اعصابش در جریان جنگ تحمیلی مجروح شد میزبان خادمیاران رضوی بودند.
قرائت صلوات خاصه،اهدای تبرکات رضوی به همسران این جانبازان ایثارگران که پرستاران صبور سال های متمادی هستند بخشی از برنامه دیدار با جانبازان دفاع مقدس بود.
در ادامه کوچه به کوچه شهید و سلام طی شد تا به درب خانه شهید والامقام، عیسی ملازمانی رسیدند و در دیدار با خانواده شهید، ضمن تجلیل از آنها مقام و یاد  شهید عزیز را زنده نگه داشتند. عیسی  در نهم خرداد ۱۳۴۴، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش سیدجلال و مادرش،خدیجه نام داشت. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۴، در شرهانی بر اثر اصابت ترکش به سر توسط نیروهای عراقی شهید شد. مزار او در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران واقع است.
سرود خادمیاری، اهدای تبرکات رضوی، اهدای تابلو فرش و قرایت صلوات خاصه بخشی از برنامه دیدار با خانواده شهید ملازمانی بود.
در این دیدارها، علاوه بر قدرشناسی از صبر و بردباری خانواده های جانبازان و شهدا، به ارزیابی و بررسی مشکلات آنان نیز توجه می شود تا با پیگیری و تلاش کانون خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران در تعامل با نهادهای مسوول نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود.
گرچه مناعت طبع و بزرگواری آنان بگونه ای است که کمتر دغدغه های شخصیشان را ابراز می کنند و دغدغه های آنان رسیدگی به وضعیت و معیشت نیازمندان و مستمندان منطقه و محله است.
شاید کمترین قدرشناسی و ادای احترام ، از یک شهید که سرو ایستاده بر هر کوچه و خیابان شهر و محله مان است ذکر صلوات خاصه امام رضا به نیت آن شهید باشد.
شاید بشود هر روز ، به نیت شهدای کوچه و خیابانمان ،زیارتی از بعید کنیم و صلوات خاصه امام رضا علیه السلام‌را بخوانیم تا گم‌نشویم در گرد و غبار آلودگی های روزمره زندگی .

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  دیدار خادمیاران رضوی منطقه ۱۲ تهران با خانواده معظم شهدا و جانبازان

مطلب پیشنهادی

تشرف خادمیاران منطقه ۱۴ به پابوسی امامزاده قاضی‌الصابر

در هفتمین روز از دهه مبارک کرامت کانون زیارت منطقه ۱۴ با هدف تکریم‌ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *