دیدار با مادر سه شهید منطقه ۱۲ تهران

خادمیاران منطقه ۱۲ تهران با مادر شهیدان حسین جانی دیدار کردند.
به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، در آستانه سالروز شهادت سید شهیدان مقاومت ، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، خادمیاران منطقه ۱۲ تهران با خانواده شهیدان حسین جانی، دیدار کردند.
خانواده شهیدان حسین جانی، از خانواده هایی هستند که سه شهید جوان را برای حفظ مهین ، به اسلام و انقلاب تقدیم کردند.
شهیدان محمدرضا، عباس و مجتبی حسین جانی، در جبه های نبرد حق علیه باطل در دوران ۸ ساله، دفاع مقدس در میدان مبارزه حاضر شدند و هر سه به فیض عظمای شهادت نایل آمدند.
مادر شهیدان که بواقع از زینب های دوران معاصر هستند می گوید :
” عباس ۱۹ ساله بود که به شهادت رسید. آن هم طی عملیات کربلای ۵ در شلمچه. در نامه‌هایش می‌گفت : “فقط فرج آقا را بخواهید.”
شهید محمدرضا حسین جانی در سال ۶۲ در منطقه پنجوین عراق، شهید مجتبی حسین جانی در سال ۶۳ در منطقه فاو و شهید عباس حسین جانی در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.
در این دیدار ، ” پروین ژف ” مادر شهیدان حسین جانی، در توصیف فرزندانش می‌گوید: ” محمدرضا هنوز دیپلمش را نگرفته بود که به استخدام سپاه در آمد. شناسنامه‌اش را از خودش بزرگتر گرفت تا بتواند به جبهه برود. وقتی شهید شد، ۱۸ سالش بود ولی شناسنامه‌اش ۱۹ ساله بود. از سن راهنمایی به این طرف فعالیت انقلابی داشت و اعلامیه پخش می‌کرد. در جبهه چون مربی عقیدتی سپاه بود، زیاد نمی‌گذاشتند به جلو برود. گاهی لباسش را درمی‌آورد و می‌گذاشت داخل ساک و به نام یک بسیجی می‌رفت. در والفجر۴ در سال ۶۲ در منطقه پنجوین عراق به شهادت رسید. البته جنازه نداشت و بعد از چند سالی استخوان‌هایش را آوردند.”
او که با صلابت و آرامشی وصف ناپذیر و با صبری زینبی ، سخن می گفت از حضور خادمیاران رضوی و توفیق آنان برای خدمت به مردم تشکر کرد.
در این دیدار که مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران و مسئول کانون عمومی محله ایران و چند تن از خادمیاران و یاوران رضوی حضور داشتند از مقام شامخ و صبر مادران سه شهید منطقه ۱۲ تهران تجلیل کردند.
این دیدار مزین به پرچم حرم رضوی بود که مادر و خانواده شهیدان حسین جانی به آن تبرک جستند.
در پایان دیدار با مادر و خانواده شهیدان محمدرضا، عباس و مجتبی حسین جانی ، هدایای متبرک رضوی اهدا شد. همچنین به مناسبت ایام سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، تابلویی مزین به تصویر شهدا به خانواده شهیدان حسین جانی تقدیم شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  دیدار با مادر سه شهید منطقه ۱۲ تهران

مطلب پیشنهادی

دیدار خوبان در دهه کرامت / خانواده شهید خدابخشی و فنایی

خادمیاران رضوی منطقه ۲۱ به مناسبت دهه کرامت از خانواده های شهید سبزعلی خدابخشی‌‌ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *