دیدار با خانواده شهید علی در شهرقدس

مراسم دیدار با خانواده معظم شهید حسن علی با همکاری هیئت روضه‌‌الشهدا و کانون خدمت رضوی ایثار و شهادت شهرقدس برگزار شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ، همزمان با هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) آیین دیدار با خانواده معظم شهدا و بزرگداشت مقام شامخ حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس با همکاری هیئت روضه‌الشهدا و کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرقدس برگزار شد.

شهید دانش آموز ۱۸ ساله حسن علی در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در سال ۱۳۴۳ در تهران به دنیا آمد.
خانواده‌ی شهید یکسال قبل از شهادت حسن یعنی سال ۶۰ ساکن شهرقدس شده بودند و تمامی افراد ذکور خانواده پدر مرحومش و حتی مادر شهید و برادران شهید به جبهه اعزام شده بودند.
شهید حسن علی جوانی متدین و اهل نماز شب و بسیار خوش خلق بود و در دبیرستان شهید عالمی در سال آخر دبیرستان تحصیل می‌کرد که به ندای امام امت لبیک گفته و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شود.
این شهید سرافراز دومرحله، بار اول در عملیات قبل از آزاد سازی خرمشهر مجروح می‌شود و بار دوم اعزام به جبهه به عنوان تخریبچی در عملیات مسلم ابن عقیل(ع) در منطقه سومار به جبهه اعزام می‌شود.
شهید علی در تاریخ ۹ مهر ۶۱ بر اثر انفجار مین والمری و اثابت به قلب و دستش به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در ۲۴ مهر در بهشت زهرا قطعه ۲۶ آرام گرفت.

حسین علی برادر شهید بزرگوار در خاطره‌ای از این شهید تعریف می‌کند: برادرم حسن به من نامه داده بود که من نمی‌خواهم زیاد برای شما و خانواده نامه بدهم چون این کار ممکن است باعث ایجاد تعلق خاطر من به شما و جاماندن از قافله‌ی شهادت شود.

در این دیدار ضمن گفت‌وگو باخانواده شهید حسن علی، برنامه‌هایی مانند مداحی و ذکر صلوات خاصه انجام شد و از خانواده معظم شهید تجلیل و تابلوی منقش به حرم امام رضا(ع) و هدایای تبرکی تقدیم مادر شهید علی شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  دیدار با خانواده شهید علی در شهرقدس

مطلب پیشنهادی

مساجد منطقه نوزده تهران عطرآگین‌تر از همیشه با حضور خادمیاران رضوی در دهه کرامت

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران، در اقدامی ابتکاری، در طول دهه کرامت، هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *