دوره آموزش سواد و بصیرت رسانه‌ای در منطقه ۵ تهران برگزار می‌شود

مسئول کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران از برگزاری دوره آموزش سواد و بصیرت رسانه‌ای خبر داد و گفت: این دوره توسط کانون خدمت رضوی خبر و فضای مجازی به‌صورت غیر حضوری برای عموم مردم برگزار می‌شود.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، یزدی مسئول کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین و لزوم آشنایی جوانان با فضای مجازی اظهار کرد: یکی از مهمترین میدان‌ها و ابزارهای جهاد فضای مجازی است و دوره آموزشی سواد و بصیرت رسانه‌ای با محورهای اصلی نهضت علمی ، تفکر و سواد رسانه ای، نهضت مطالبه گری، جهاد اقناعی و نهضت روشنگری با تدریس خادمیار کانون خبر و فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

وی گفت: این دوره از دوم خرداد در محیط نرم افزار ایرانی و در روزهای شنبه و دوشنبه ساعت ۱۹ الی ۲۰ در سطوح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار خواهد شد.

مسوول کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران افزود: فضای مجازی علی‌رغم اینکه دارای آسیب‌ها و تهدیدات متعددی است ولی یکی از فرصت‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده برای تبیین واقعیت‌ها و حقایق و نقش بر آب ساختن نقشه‌های شیطانی دشمنان محسوب می‌شود، مسلماً فائق آمدن بر این توطئه‌ها، زمینه‌سازی نیل به تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

وی در درخصوص اهمیت سواد رسانه ای بیان کرد: سواد رسانه‌ای با سوادهای بصری، تحلیلی و اینترنتی در ارتباط است و با پیشرفت و نفوذ روزافزون اینترنت و شبکه‌های مجازی، این سواد از جایگاه مهمتری برخوردار شده و کاربرد گسترده‌تری پیدا کرده است، همچنین به افراد آموزش می‌دهد که قادر به تشخیص باشند که کدام شبکه و رسانه، خبر را تحریف کرده و یا با مطالب کذب ادغام می‌کند.

یزدی خاطر نشان کرد: تنش‌های مختلفی در فضای عمومی وجود دارد و ما به عنوان عضوی از این جامعه باید به سلاح سواد رسانه‌ای مجهز باشیم، در غیر این صورت با شنیدن هر خبری ممکن است دچار هیجانات کاذب، سردرگمی و از کف دادن سررشته امور شویم.

وی در پایان گفت: ثبت نام در این دوره آموزشی برای عموم آزاد است و کافی است داوطلبین مشخصات خود (نام و نام خانوادگی ، مدرک تحصیلی و سن) را به شماره ۰۹۱۲۲۵۸۹۰۲۶ پیامک کنند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  دوره آموزش سواد و بصیرت رسانه‌ای در منطقه ۵ تهران برگزار می‌شود

مطلب پیشنهادی

متروی تئاتر شهر میزبان میز خدمت مشاوره حقوقی

خادمیار رضوی منطقه ۲۱ تهران در متروی تئاتر شهر خدمت مشاوره حقوقی ارائه داد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *