خدمت به ساحت امام هشتم در ری گسترش می‌یابد

جلسه توجیهی و آموزشی خادمیاران رضوی شهرستان ری با هدف ساماندهی خادمیاران و ارائه خدمت به نیازمندان در دفتر مرکزی کانون های خدمت رضوی این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، عسگری معاون خادمیاری کانون خدمت رضوی ری در آخرین جلسه توجیهی خادمیارانی که تازه وارد شده‌اند، گفت: خادم شدن در بارگاه و صحن و سرای امام رضا(علیه السلام) آرزوی خیلی از افراد است و بسیاری از مردم دوست دارند به هر طریق ممکن در این بارگاه خدمت کنند و اکنون شما توفیق خدمتگزاری در این بارگاه ملکوتی نصیب تان شده است.

وی در ادامه به توضیح شرح وظایف، روند عملیات ثبت فعالیت خادمیاران، نحوه تکمیل فرم خادمیاری، مراحل گزینش و چگونگی انتخاب شیفت در حرم مطهر پرداخت.

مسئول خادمیاری شهرستان ری افزود: فلسفه خادمیاری در سراسر کشور توجه به این اصل است که خدمت به هشتمین امام شیعیان حضرت رضا (علیه‌السلام) محدود به محدوده حرم و شهر مشهد نشود و افرادی که علاقه‌مند به خدمت به امام مهربانی‌ها هستند بتوانند در شهر، محل کار و زندگی خودشان، با وقت گذاری در راستای رفع محرومیت‌زدایی، کارهای عام‌المنفعه و خدمات مشابه، خدمتی شایسته به نیت ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) به مردم ارائه دهند.
وی ادامه داد: خادمیاران برای تشرف به جرگه خادمان علی ابن موسی الرضا ابتدا باید دوره اولیه خدمت به مستمندان و محرومان را در محل زندگی خود گذرانده باشند و در ادامه با عبور از مرحله گزینش و مصاحبه حضوری و قبولی در آزمون حرم شناسی دسترسی به سامانه خدمت برایشان فراهم و توفیق حضور و خدمت در حرم مطهر روزی آنها شده و کشیک حرم قابل دسترسی خواهد بود.
وی در رابطه با گذراندن خدمت در محل زندگی گفت: خادمیاران موظفند بنا به تخصص و علاقمندی خود در حوزه های مختلف، حداقل ۲۴ ساعت در ماه به عنوان خادم امام رضا (ع) در محلی که کانون خدمت تعیین می‌کند و برای خدمت آنان در نظر گرفته است، فعالیت داشته باشند.

مسئول خادمیاری شهرستان ری بیان کرد: آستان قدس رضوی تاکید کرده است که خادمیاران تا آخر دی ماه فرصت دارند در دوره های آموزشی شرکت کنند و تا آخر امسال مراحل گزینش آنها نهایی شود و به تعبیری در گردونه خدمت قرار بگیرند، در غیر این صورت آستان به صورت اتوماتیک ثبت نام خادمیاران با کدهای غیرفعال را از سامانه خادمیاری حذف خواهد کرد و این افراد امکان شرکت در دوره های بعد را نخواهند داشت.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  خدمت به ساحت امام هشتم در ری گسترش می‌یابد

مطلب پیشنهادی

برپایی بیش از بیست کلاس آموزش قرآن در منطقه نوزده تهران

بیش از بیست کلاس آموزش قرآن ویژه خواهران و برادران در رده های سنی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *