خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ بانی روضه‌های ماهانه

خادمیاران کانون ایثار و شهادت به رسم‌ همیشگی خود در روضه ماهانه پنج‌شنبه آخر ماه قمری حضور یافتند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، محمدرضا شکوری گفت: روضه آخرین پنج‌شنبه هر ماه قمری دارای حدود ‌سه سال قدمت است و هر جلسه یکی از خادمان حضرت ثامن الحجج(ع) در کانون ایثار و شهادت بانی برگزاری آن‌ می‌شود.

مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ درباره سابقه این مراسم اظهار داشت: آغاز برپایی روضه‌های خانگی به دوره همه‌گیری بیماری کرونا برمی‌گردد.‌ سال ۱۳۹۹ به دلیل رعایت مسائل بهداشتی تکریم حضوری در منازل شهدا ممکن نبود؛ به همین دلیل ایده برگزاری روضه‌های کوچک در حیاط، پارکینگ‌ یا پیاده‌روی مجاور بیوت خانواده معظم شهدا مطرح شد و تاکنون به لطف حضرت رضا(ع) و همت اعضای کانون ایثار و شهادت ادامه دارد.

شکوری ضمن اشاره به استقبال اعضای کانون‌های منطقه ۱۴ از این محفل معنوی افزود: ۶۰ نفر از خادمیاران و یاوران رضوی کانون‌های منطقه در آخرین جلسه روضه سال جاری که با پنجشنبه آخر ماه شعبان المعظم مقارن و در آستانه روز شهید بود، در حسینیه شریف بیت الحسن(ع) گرد هم آمدند.

وی درباره نحوه اطلاع‌رسانی این مراسم گفت: پس از انجام هماهنگی‌ها و تشریفات لازم برای برپایی این روضه؛ اطلاعات آن در کانال کانون بارگذاری می‌شود و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

شکوری در پایان گفت: قرائت مناجات شعبانیه، مرثیه‌سرایی، ذکر شهدا و اطعام میهمانان از جمله برنامه‌های این مراسم نورانی بود.

پایان خبر/ فاطمه ذاکری

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ بانی روضه‌های ماهانه

مطلب پیشنهادی

روایت دیدار متفاوت خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با مادران‌ شهید حمیدرضا اسداللهی

شهید حمیدرضا اسداللهی که از فعالان جبهه فرهنگی در خارج از مرزهای ایران اسلامی بود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *