خادمیاران رضوی منطقه ۶ تهران با جانباز دفاع مقدس دیدار کردند

خادمیاران خدمت رضوی با جانباز دفاع مقدس منطقه ۶ تهران سردار مصطفی باغبانی دیدار و از فعالیت‌های او تجلیل کردند.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، به مناسبت ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز، خادمیاران کانون‌های خدمت عمومی، هنر و محصولات فرهنگی خدمت رضوی با حضور شهردار منطقه ۶، معاونت اجتماعی و فرهنگی در معیت پرچم متبرک رضوی با جانباز دوران دفاع مقدس سردار مصطفی باغبانی دیدار و از فداکاری‌ها وی تجلیل کردند.

سردار مصطفی باغبانی در بیان خاطراتی از گذشته پرداخت و گفت: سال ۱۳۴۲ در یک خانواده ۷ نفره و مذهبی در خیابان هفده شهریور جنوبی به دنیا آمدم. محله ما از نظر فرهنگی خوب نبود و از نظر شخصیتی و تربیتی دست پروده لوتی‌های آن محل بودیم. من و برادرانم در ماه رمضان روزه می‌گرفتیم و به اصرار پدرم نماز می‌خواندیم. قدیر خسروانی از لات‌های محل بود همچنین او رفیق صمیمی شاهرخ ضرغام بود. که در گذر یک واقعه، با شهید چمران مواجه شد و تحول باطنی در او اتفاق افتاد.

سردار باغبانی ادامه داد: شاهرخ تحت تاثیر شهید چمران به جبهه رفت و تمام لوتی‌های محل از جمله من هم به جبهه رفتم. از بین لوتی‌ها قدیر گنده شهید شد؛ در زمان خاکسپاری صدها بخیه در بدنش داشت بخاطر جای قمه و چاقو، بدنش گوشت اضافه آورده بود ولی عاقبت بخیر شد بود که این معجزه امام خمینی (ره) بوده است.

این جانباز از معجزه زنده ماندنش چنین گفت: شنیدم دکترها گفتند وضعیت اسفباری دارم و اگر بخواهند به من رسیدگی کنند از درمان دیگر مجرومین باز می‌مانند. من را به سردخانه منتقل کردند و متوجه شدم در سردخانه، کنار شهدا هستم. دو مرتبه به هوش آمدم. سربازی در حال رفتن بود که متوجه شد نفس می کشم و من را نجات داد.

سردار باغبانی این روزها تمام زندگی خود را وقف جهاد فرهنگی کرده و اهالی محل بیت العباس را می شناسند. بیت العباس، حسینیه و پایگاهی برای کمک به خانواده‌های شهدای مدافع حرم است.

این سردار با اینکه ویلچرنشین شده ولی خانه‌نشین نیست، آن قدر فعالیت فرهنگی و اجتماعی دارد که حتی رقیه دوساله‌اش را روزها نمی‌بیند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  خادمیاران رضوی منطقه ۶ تهران با جانباز دفاع مقدس دیدار کردند

مطلب پیشنهادی

حدیث‌نگاری رضوی در منطقه نوزده/ هدیه‌ای نفیس به عاشقان امام رضا (ع)

کانون هنر و محصولات فرهنگی خدمت رضوی منطقه نوزده در اقدامی خلاقانه و ابتکاری، اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *