تکریم خانواده های شهدا توسط خادمیاران منطقه ۱۴ تهران

خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۱۴ تهران، در هفته گذشته با حضور در منزل خانواده ۶ شهید از آنان تجلیل کردند.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با همراهی خادمیاران کانون بانوان و خانواده و کانون عمومی منطقه، از شب رحلت زوجه امیرالمؤمنین، حضرت ام البنین(ع) هرشب با حضور در منزل خانواده شهدای دارالمومنین تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، هدایا متبرک حرم مطهر رضوی را به خانواده این شهیدان والامقام اهدا کردند.
در این دیدارها که در معیت پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) بود، خادمیاران شنبه شب در بیت برادران شهید جنگروی حاضر شدند. و در روز یکشنبه خادمیاران با حضور در منزل سردار شهید علیرضا زبردست زرین یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند.
شهید علی رضا زبردست برزین در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد. این شهید گرانقدر سرانجام در ۲۴ تیر ماه سال ۱۳۸۸ در سن ۴۷ سـالگی سوا نح هوا یی غیرجنگی در تاکستان دعوت حق را لبیک گفت.
در روز دوشنبه خادمیاران به دیدار دو خانواده شهید رفتند. در دیدار اول در بیت شهید مجید اقبالی حاضر و با اهدای تبرکات رضوی از خانواده شهید تقدیر شد و در ادامه نیز با حضور در منزل شهید مدافع حرم، شهید حمیدرضا اسداللهی یاد و خاطره شهید را گرامی داشتند.
شهید اقبالی یکم فروردین ۱۳۴۶، در تهران چشم به جهان گشود. تا دوم متوسطه درس خواند و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هجدهم اسفند ۱۳۶۴، با سمت نیروی واحد مخابرات در جفیر اهواز به شهادت رسید. مزار او در بهشت زهرایی تهران قطع ۵۳ ردیف ۵۶ شماره ۶ واقع است.
شهید پاسدار حمید رضا اسداللهی، متولد ۱۵ بهمن ۱۳۶۳ در تهران می باشد. یکی از اعضای اصلی مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی به شمار می‌رفت که اقدامات و فعالیت‌ های گسترده‌ای را در عرصه های تربیتی و فرهنگی در کشورهایی چون پاکستان، عراق و لبنان ساماندهی و مدیریت کرده بود.
حضور در سرزمین کربلا و سربازی حریم آل الله(ع) در منطقه عملیاتی سوریه، دلیلی شده بود که شهید حمیدرضا از یمن، عراق، سوریه، بحرین، پاکستان و افغانستان رفقایی پیدا کند. سرانجام این شهید والامقام در ۲۹ آذر ۱۳۹۴ در حلب سوریه به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت زهرای تهران قطعه ۵۰ ردیف ۲ شماره ۱۴ واقع شده است.
همزمان با سه شنبه های مهدوی خادمیاران با خانواده ی برادران شهید سید رضا و سید عباس متولیان دیدار کردند و یاد این دو برادر شهید را گرامی داشتند.
شهید سیدرضا متولیان در ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۴۹ در تهران دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا مقطع دوم متوسطه ادامه داد و به عضویت بسیج درآمد. این شهید گرانقدر سرانجام در ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۶۵ در سن ۱۶ سـالگی و در عملیات سال کربلای۱ حوادث ناشی از درگیری در مهران به شهادت رسید. مزار این شهید در قطعه ۵۳ ردیف ۱۰۹ شماره ۱۷ بهشت زهرا(س) قرار دارد.
برادر کوچکتر سیدرضا، شهید سیدعباس متولیان در ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد. وی تحصیلات خود را تا مقطع اول متوسطه ادامه داد و به عضویت بسیج درآمد. این شهید گرانقدر سرانجام در ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۷ در سن ۱۷ سـالگی بر اثر حوادث ناشی از درگیری در شاخ شمیران عراق به مقام والای شهادت نایل گشت. مزار این شهید در قطعه ۵۳ ردیف ۸۸ شماره ۱۷ بهشت زهرا(س) قرار دارد.
در چهارشنبه های امام رضایی نیز خادمیاران در منزل شهید سید مجتبی تهوری حضور یافتند و با مادر ایشان دیدار و گفتگو کردند.
شهید سیدمجتبی تهوری در ۱ فروردین ماه سال ۱۳۴۶ در گلپایگان متولد شد. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم تجربی ادامه داد و به عضویت سپاه پاسداران درآمد. این شهید گرانقدر سرانجام در ۱ بهمن ماه سال ۱۳۶۶ در سن ۲۰ سـالگی و در عملیات سال بیت‌المقدس ۲ حوادث ناشی از درگیری در ماووت به شهادت رسید. مزار این شهید در قطعه ۴۰ ردیف ۳۸ شماره ۲۴ بهشت زهرا(س) قرار دارد.
در این دیدارها خادمیاران پس از مرثیه سرایی با اهدا هدایای تبرکی خدمت خانواده شهدا از آنان تجلیل کردند و مراسمات با قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام پایان یافت.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  تکریم خانواده های شهدا توسط خادمیاران منطقه ۱۴ تهران

مطلب پیشنهادی

حضور خادمیاران رضوی با پرچم متبرک در درمانگاه امام علی (ع)

حضور خادمیاران کانون خدمت رضوی در درمانگاه امام علی (ع) و دیدار با نوزاد تازه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *