بوستان ولایت میزبان عاشقان ولایت؛ جشن بزرگ عاشقان ولایت در بوستان ولایت برگزار شد

به همت کانون‌های خدمت رضوی استان تهران« هیئت خدام الرضا» و مشارکت هیئت رزمندگان اسلام و شهرداری منطقه ۱۹ جشن بزرگ عاشقانه ولایت در شب عید غدیر برپا شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، همزمان با دهه ولایت جشن بزرگ عاشقان ولایت از تاریخ سیزدهم الی پانزدهم تیر ماه در بوستان ولایت توسط کانون خدمت رضوی استان تهران (هییت خدام الرضا و مشارکت هیئت رزمندگان اسلام و شهرداری منطقه ۱۹ برگزار گردید.

صفرعلی براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی درباره اهمیت موضوع غدیر گفت:

اهمیت و گرامی داشت این روز به دلیل انتساب حضرت علی بن ابی طالب (ع) به عنوان وصی و جانشین بلافصل حضرت محمد (ص) است، زیرا امامت را به وجود آورد و ادامه راه رسالت بود. واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت.بی‌تردید واقعه غدیر خم بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی است.داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‏‌دهد،واقعه غدیر عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت‌خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید. غدیر روز ولایت و امامت و نشانه تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است تا امت اسلامی با فروغ نور ولایت، راه عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد.

ایشان در ادامه به حدیثی از امام رضا علیه السلام اشاره کرد: امام رضا علیه السلام درباره غدیر می گویند:

روز عید غدیر خم روز تهنیت‌گویی است. بعضی از شما به بعض دیگر تهنیت بگوید و هر گاه مؤمنی یا برادرش برخورد کرد بگوید: «الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین و الائمه سلام ‌الله علیهم»

ایشان درادامه روایت دیگری از امام مهربانی ها رابیان کردند که حضرت امام رضا (ع) فرمودند : به خدا سوگند اگر مردم به فضیلت این روز شناخت صحیح و کامل داشتند، فرشتگان روزی ۱۰ مرتبه با آنان دست می‌دادند.

براتلو درباره ضرورت تبیین واقعه غدیر در جامعه گفت: مدل تبلیغ غدیر یک مدل اجتماعی است و باید همه واقعه غدیر را تبیین کنند، که یکی از راه‌های آن جشن‌هایی است که برگزار می‌شود.تجلیل از سادات در نماز جمعه در روز غدیر، پیاده روی کاروان شادی در روز غدیر، چراغانی و نور افشانی آذین بندی در سطح شهرراه هایی هست که می توان واقعه غدیررا از طریق رسانه‌ها به کل جامعه و دنیا مخابره کرد.

پایان /

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  بوستان  ولایت میزبان عاشقان ولایت؛ جشن بزرگ عاشقان ولایت در بوستان ولایت برگزار شد

مطلب پیشنهادی

نوای خوش قرآن در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در پرتو دهه کرامت

به مناسبت دهه کرامت، کانون قرآنی خدمت رضوی منطقه نوزده تهران، برنامه کُرسی تلاوت قرآن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *