برگزاری هیئت خدام الرضا اسلامشهر در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام

خادمیاران رضوی اسلامشهر هیئت خدام الرضا را به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برپا کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، همزمان با دهه دوم فاطمیه در روز شهادت بانوی دو عالم هیئت خدام الرضا در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام محله شهرک انبیا اسلامشهر به میزبانی پرچم متبرک بارگاه منور حضرت رضا (ع) برپا شد‌.

در این مراسم حجت‌الاسلام ولی نورالهی مسئول کانون محله ای مسکن مهر به فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخته و گفت: فضائل حضرت فاطمه(س) صفات و ویژگی‌های فاطمه، دختر پیامبر اسلام(ص)، که بنابر باور شیعیان، در آیات قرآن و روایات به آنها اشاره شده است وی جزو اصحاب کساء و اهل‌بیت(ع) است و همه فضائل مشترک میان آنها، شامل حضرت زهرا(س) نیز می‌شود.

وی تاکید کرد: به باور شیعیان، آیاتی همچون آیه تطهیر و آیه مودت و احادیثی مانند حدیث ثقلین،‌ سفینه و امان، بیانگر فضائلی همچون عصمت، وجوب محبت، هم‌سنگ قرآن بودن، کشتی نجات و امان بودن برای اصحاب کسا‌ء‌ و اهل‌بیت(ع) است، سوره کوثر نیز به خیر کثیر بودنِ فاطمه و استمرار نسل پیامبر اشاره دارد.

مسئول کانون محله ای مسکن مهر به برخی دیگر از فضایل حضرت فاطمه(ع) که در احادیث ذکر شده‌اند اشاره کرد و افزود: برترین بانوی عالم، پاره تن پیامبر(ص)، نخستین وارد شونده به بهشت، هم‌سخن با فرشتگان، الگوی امام مهدی(عج) و مقام شفاعت از جمله فضائل آن حضرت است، گروهی از عالمان شیعه همچون علامه امینی با استناد به بعضی از روایات دال بر فضائل فاطمه(س)،‌ وی را پس از رسول خدا(ص) و امام علی(ع)، برتر ازهمه پیامبران(ع)، امامان و ملائکه دانسته‌اند.

در ادامه مراسم مدیحه سرایی توسط خادمیار رضوی مسعود زینلی مسئول کانون جوانان کانون خدمت رضوی اجرا و عاشقان اهل بیت به سینه زنی و ذکر فضائل و کرامات حضرت پرداختند.

همچنین ولی اله اصغری رابط کانون خدمت رضوی شهرستان در این مراسم در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام به خادمیاران و یاوران رضوی تسلیت گفت و مدحی در مورد حضرت زهرا(س)بیان کرد و گفت: هدف از برگزاری این مراسم معنوی این است که خادمیاران رضوی در مراسمات و بخصوص هیئت خدام الرضا حضور پیدا کنند، خادمیاران خدمت رضوی شهرستان باید در همه ابعاد مختلف به خدمت رسانی به خانواده های نیازمندان شهرستان و خدمت گزاری در شهرستان تداوم بیشتری داشته باشند.

اصغری در ادامه افزود: مسئله مهم این است که همه خادمیاران رضوی و یاوران رضوی شهرستان در آزمون های خادم تراز که در سامانه قرآن آموز بوده است را باید شرکت کنند، در غیر این صورت حذف می‌شوند.

گفتنی است در آخر مراسم از خواهران و برادران خادمیار و یاور رضوی پذیرایی به عمل آمد.

لازم به ذکر است که برگزاری این مراسم معنوی به میزبانی کانون محله ای شهرک انبیاء بوده است.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  برگزاری هیئت خدام الرضا اسلامشهر در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام

مطلب پیشنهادی

بزرگداشت مقام معلم/میزبانی دانش‌آموزان از خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران

مدرسه شاهد پسرانه شهید مسعود علی محمدی که یکی از مدارس محله خانی آبادنو در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *