برگزاری جشن «دختران آفتاب» برای کودکان سن تکلیف در دهه کرامت

در سالروز میلاد کریمه اهل بیت(س) و دهه کرامت، خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ثامن تهران، به برگزاری جشن دختران آفتاب مبادرت ورزیدند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به همت خادمیاران کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ثامن (هشت) تهران، جشن «دختران آفتاب» در سالروز میلاد فرخنده حضرت معصومه(س) و روز ملی دختران برگزار شد.

این رویداد فرهنگی به مناسبت تشرف به تکلیف جمعی از دختران ۹ ساله محله نارمک، به مدت ۳ ساعت با تدارک بخش‌های مختلف و جذاب برای کودکان این سن در محل کانون فرهنگی شهدا برگزار شد.

در این جشن که به واسطه حضور خردسالان و نوجوانان، شور و نشاط خاصی بر فضا حاکم و بار معنوی آن نیز جلوه‌گر شکوه بود، با اجرای بخش‌های متنوع فرهنگی و مذهبی از جمله «سخنرانی پیرامون سیره عملی و اخلاقی کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) با سخنرانی سرکار خانم کتابی»، «مولودی خوانی»، «اجرای سرود سلام فرمانده»، «اجرای مسابقه و تقدیر از دختران»، «برپایی میز خدمت قرآن و کار آفرینی»، «پخش صلوات خاصه حضرت علی‌ابن موسی الرضا(ع)» و «مراسم پرچم‌گردانی» همراه بود.

در اهمیت برگزاری این مراسم باید گفت که «جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.»

از همین رو استقبال از برگزاری این مراسم و تقاضا برای ادامه اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختص کودکان و خردسالان، به اندازه‌ای بود که برنامه‌ریزی برای اجرای سرفصل‌های پیشنهادی توسط شرکت‌کنندگان (مادرها) در دستور کار قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  برگزاری جشن «دختران آفتاب» برای کودکان سن تکلیف در دهه کرامت

مطلب پیشنهادی

حضور خادمیاران رضوی با پرچم متبرک در درمانگاه امام علی (ع)

حضور خادمیاران کانون خدمت رضوی در درمانگاه امام علی (ع) و دیدار با نوزاد تازه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *