برپایی کارگاه آموزشی بانوان توسط خادمیاران رضوی شهرستان قرچک

کانون جوانان رضوی اقدام به برگزاری گارگاه آموزشی برای بانوان جوان شهرستان قرچک نمود.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،به همت خادمیاران رضوی شهرستان قرچک جلسه کارگاهی و اموزشی جوانان همزمان با وفات حضرت ام‌البنین بمدت ۳ ساعت در موسسه نسیم صبای ولایت برگزار گردید‌.

در این کارگاه آموزشی پس از قرائت کلام الله مجید و پخش صلوات خاصه، خانم تاجیک از یاوران رضوی سخنان خود را با محوریت قیام امام حسین علیه السلام آغاز بیان کرد: سیدالشهدا با هدفی قیام کردند که اسلام ماندگار بماند، در آن زمان اگر ایشان قیام نمی کرد، اکنون به غیر از یک نام چیز دیگری از اسلام باقی نمی ماند، و رمز موفقیت امام حسین علیه السلام بندگی اش بود.

تاجیک افزود: ایشان در مقابل دستورات خداوند فقط اطاعت می کردند و با بندگی خدا به این مقام بزرگ در بین مردم رسیدند، انسان هایی وجود دارند که از امام حسین علیه السلام الگو گرفتند، مانند حاج قاسم، ایشان هم زندگی کردند هم بندگی و با همین بندگی خداوند در نهایت مقامی به ایشان عطا کرد که هیچگاه از ذهن مردم پاک نمی شود و نام سردار دلها همیشه در خاطره‌ ها زنده است.

در ادامه تاجیک با بیان فضایل بیکران حضرت ام البنین(س) گفت : نام ایشان فاطمه است، از قبیله بنی کلاب و از آنجایی که برادر حضرت علی علیه السلام نسب شناس بودند پس از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از یک خانواده بسیار شجاع و مقتدر و ادیب و شاعر برای ایشان همسر انتخاب کردند، خانم ام البنین قبل از ازدواج با حضرت علی علیه السلام خواب دیدند که از آسمان یک ماه به همراه سه ستاره در دامن شان افتاده و بعد از تعبیر این خواب به همسری حضرت علی در آمدند، ایشان قبل از ورود به خانه حضرت علی علیه السلام  فرمودند : این خانه خانم دارد و به حضرت زینب سلام الله اشاره کردند، ایشان درک کاملی از مقام و منزلت فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها داشتند. احترام زیادی برای فرزندان حضرت قائل بودند به طوری که روایت شده زمانی که بشیر خبر شهادت امام حسین علیه السلام و پسران حضرت ام البنین را می آورد ایشان مدام از احوال امام حسین می پرسند، بشیر می‌گوید عون و جعفر شهید شدند ام البنین می‌گوید حسینم چه شد؟ بشیر می‌گوید: دست عباست قطع شد و تیر به چشمانش زدند ، ام‌البنین میپرسد، حسینم چه شد؟ و جان امام حسین را مهمتر از فرزندان خود می دیدند.

در این کارگاه آموزشی ذکر مصیبتی از اهل بیت و حضرت ام‌البنین(س) پایان بخش مراسم بود.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  برپایی کارگاه آموزشی بانوان توسط خادمیاران رضوی شهرستان قرچک

مطلب پیشنهادی

جشن دهه کرامت در حسینیه روضه الشهدا با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۵تهران

خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران با برپایی چایخانه حضرتی حضور خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *