“امامزاده پنج‌تن” وعده‌گاه عبادی فرهنگی خادمیاران شرق تهران در ۱۵ خرداد شد

به مناسبت پنجمین روز از ایام دهه کرامت و همزمان با پانزدهم خرداد ماه ، خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۸ تهران، مزار شهدای امامزاده پنج تن را غبارروبی کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، خواهران خادمیار کانون خدمت رضوی منطقه ثامن تهران همزمان با روز پنجم ذی‌القعده که به روز «تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه» نامگذاری شده و امسال مصادف بود با سالروز «قیام خونین ۱۵ خرداد»، به حرم امامزاده پنج تن رفتند و به غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آن پرداختند.

این اقدام که برگرفته از الگویی دینی و تأسی به پیام‌های اصلی قیام حسینی است، توسط کانون‌های رضوی بانوان و خانواده و زیارت اولی¬های منطقه هشت تهران کلید خورد و نهایتا همراهی مردم حاضر در آن حریم معنوی را نیز به دنبال داشت.

لازم به ذکر است خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه هشت تهران ضمن قرائت زیارتنامه، دعا و توسل به ائمه اطهار (علیهم¬السلام) به غبارروبی از گلزار شهدا مبادرت ورزیدند که بر میزان بار معنوی فضا افزود.

همچنین خادمیاران رضوی این منطقه جهت ایفای نقش مسئولانه خود نسبت به جامعه و مردم، در پایان برگزاری این آیین، بسته‌های فرهنگی را نیز به زائران حرم امامزاده پنج تن هدیه دادند.

«امامزاده پنج تن» مرقد پنج برادر است که بر بالای تپه‌ای در لویزان تهران قرار دارد و براساس شجره‌نامه، از فرزندان امام سجاد(ع) می‌شوند.

عمر بنای این امامزاده بیش از ۱۳۰ سال و دارای بقعه‌ای چهارگوش با پوشش گنبدی است؛ ضریح آن مشبک و معروف به جعفری و سبز رنگ است که به صورت مربع در عهد قاجاریه ساخته شده است.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  “امامزاده پنج‌تن” وعده‌گاه عبادی فرهنگی خادمیاران شرق تهران در ۱۵ خرداد شد

مطلب پیشنهادی

شادی دختران زیر سایه شمس الشموس

جشن دخترانه در مسجد رسول اکرم(ص) با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۵ تهران برگزار شد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *