اقدامات خادمیاران خدمت رضوی برای فقرزدایی در شهرستان شهریار

خادمیاران رضوی شهرستان شهریار در حوزه‌هایی نظیر خرید لوازم منزل، ذبح گوسفند، توزیع غذای گرم و اجاره رایگان منزل به افراد و خانواده‌های نیازمند یاری رساندند.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، با مشارکت گروه خادمیاران حقوقی خانم اسکندری، خانم صمدی و مسجد باب الحوائج، ۷۰ پرس غذای گرم متبرک رضوی به ارزش ۲ میلیون تومان تحویل گروه جهادی دادند تا در بین کارتن خواب‌ها و نیازمندان محله‌های امیریه، وحیدیه، ‌ویره، اسد آباد و نواب توزیع شود.

همچنین خادمیاران خدمت رضوی شهرستان شهریار و خیران، یک رأس گوسفند قربانی به ارزش ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در شهرک وائین را ذبح کردند که گوشت آن با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی میان نیازمندان حاشیه شهر توزیع شد. در اقدامی دیگر، کانون عمومی و محله‌ای یوسف آباد صیرفی و خیران، ۲۰۰ قرص نان متبرک رضوی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان تهیه کردند تا در اختیار نیازمندان محلی قرار گیرد.

خادمیاران کانون زیارت خدمت رضوی شهرستان شهریار و خیران، پذیرایی از نوجوانان بی سرپرست با رزق رضوی در یکی از مراکز نگهداری تحت نظارت سازمان بهزیستی با هزینه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان انجام دادند.

یک خیر صباشهری به نیابت از امام رضا (ع)، یک واحد مسکونی ۱۶۵ متری به مدت یک سال، بدون اجاره در اختیار یک خانواده نیازمند قرار داد. در اقدامی دیگر، گروه جهادی خدمت رضوی و مسجد جامع شهریار یک دستگاه بخاری به همراه وسایل و شیر گاز ورودی را تهیه کردند و در محله فردوسیه شهریار برای یک خانواده نیازمند شناسایی شده، نصب کردند.

در چند نقطه دیگر از شهرستان شهریار، خادمیاران جهادی و خیران با همکاری گروه اسوه حسنه ، ۴۰ متر موکت، یک میز تلویزیون و دو دست مبل در منطقه امیریه، یک ویترین در منطقه عباس آباد، یک میز ناهار خوری و دو تخته فرش شش متری در منطقه نواب شهریار، به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده تقدیم کردند. همچنین یک دستگاه چرخ خیاطی جهت اشتغال خانواده‌ای، اهداء شد. در عملی دیگر، دو دست لحاف، تشک و بالش تهیه و به یک خانم شناسایی شده در منطقه محمد آباد شهریار جهت تکمیل جهیزیه تقدیم شد.

در راستای ارتقاء علمی نوجوانان، خادمیاران کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی شهرستان شهریار، سنت نذر کتاب در مسجد امام حسین (ع) واقع در شهر اندیشه (فاز ۵) را اجرا کردند و ۹۰ جلد کتاب با موضوع « سه دقیقه در قیامت» به ارزش یک میلیون تومان در قالب برپایی مسابقات کتابخوانی به نوجوانان اهداء شد. همچنین کانون عمومی و محله‌ای یوسف آباد صیرفی و خیران، عملیات ساخت قفسه مهر و قرآن برای استفاده دانش آموزان در مدرسه‌ای واقع در شهرک ثامن به ارزش ۷۰۰ هزار تومان را ساختند.

کانون تبلیغی دینی با همکاری کانون جوانان خدمت رضوی شهرستان شهریار، ۱۱۵ نفر از جوانان و نوجوانان مقاطع مختلف تحصیلی را از آموزش احکام بهرمند کردند که مبلغ ۲ میلیون تومان هزینه اهداء جوایز و یک میلیون تومان هزینه پذیرایی شد.

خادمیاران جهادی و خیران، عملیات ایزوگام، گچ کاری و برق کاری واحد مسکونی خانواده‌ای در سرآسیاب ملارد را انجام دادند و پیگیر لوله‌کشی، کابینت، سرامیک، ساخت پله‌ها و علاوه بر تعمیرات و بازسازی، در حال تهیه لوازم مورد نیاز مانند دو تخته فرش، یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و نظایر آن هستند.

اخیرا، خادمیاران جهادی خدمت رضوی مطلع شدند که صاحبخانه یکی از خانواده‌های تحت پوشش، حکم تخلیه آنها را گرفته و آنها را بیرون کرده که در نتیجه، یک خانم بی سرپرست با دو کودک یتیم آواره شدند، جهادگران در حال ساماندهی این خانواده بی بضاعت هستند تا جای مناسبی برای انها اجاره کنند.

خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرستان شهریار، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شب شام غریبان شهید گمنام در شهریار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کردند. در فعالیتی دیگر، خادمیاران کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی شهرستان شهریار، ۵۰۰ هزار تومان برای جشنواره شکوه مادری و همایش بانوان هزینه کردند.
در اقدامی دیگر، خادمیاران کانون زیارت خدمت رضوی شهرستان شهریار، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بابت تهیه و اهداء متبرکات رضوی در جریان تشرف خادمین و پرچم متبرک رضوی در روستای یبارک شهرستان شهریار هرینه کردند.

در عملی دیگر، یک دستگاه تلفن همراه توسط خادمیار «حمید سلمانی» برای دانش آموز (دختر) ممتاز از خانواده‌ای بی‌بضاعت جهت شرکت در کلاس‌های آنلاین و کنکور تأمین و به او اهداء کرد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  اقدامات خادمیاران خدمت رضوی برای فقرزدایی در شهرستان شهریار

مطلب پیشنهادی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کانون‌های خدمت رضوی و آموزش و پرورش منطقه ۱۴

تفاهم نامه همکاری کانون های خدمت رضوی یا آموزش و پرورش در راستای برگزاری مراسم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *