میثاق نامه شاخه‌طوبی، پیمانی میان نوعروسان و پروردگار متعال به امضا رسید

به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) طی نشستی میثاق نامه شاخه طوبی به امضا نوعروسان شهرقدس رسید.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ؛ به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) طی نشستی که با حضور امام جمعه، فرماندار ، شهردار، رییس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) و رابط کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس در دفتر امام جمعه برگزار شد ، میثاق نامه شاخه‌طوبی، پیمانی میان نوعروسان و پروردگار متعال به امضای زوجین رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار در جمع زوجین جوان با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع)، اظهار کرد: انسان مومن به خصلت توفیق الهی، واعظ درونی و روحیه نصیحت پذیری در زندگی نیاز دارد و امر مقدس ازدواج آغاز مقطع جدید از زندگی و تحول است و زمان و مکان در این امر مهم حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در نقطه آغاز زندگی باید به اهل بیت(ع) متوسل شد، گفت: پیوند ازدواج موجب تکمیل زندگی است و زن‌ومرد باید اصل دوستی، صداقت، تعاون، نصیحت‌پذیری و محبت را در زندگی مشترک رعایت کنند و از عقل و خرد استفاده کرده تا زندگی شیرینی داشته باشند.

وحید گلی‌کانی فرماندار قدس در ادامه با اشاره به اهدای کرامت رضوی در آغاز زندگی زوجین افزود: برکت امام رضا(ع) وارد زندگی نوعروسان شده که نتیجه اعمال خیر و نیکی است که در زندگی انجام داده‌اند

وی بیان کرد: جامعه امروزی با مشکلات مادی و تشریفات و تامین هزینه‌های سنگین جهیزیه تشکیل زندگی مشترک جوانان روبروست اما فعالیت مسوولین دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهرستان در راستای ازدواج آسان است.

در پایان زوجین جوان میثاق نامه شاخه طوبی پیمانی با پروردگار هستی را امضا کردند و عهد بستند با الهام از قرآن و عترت جهت دستیابی به مراتبی از حیات طیبه فردی، خانوادگی و اجتماعی تلاش کرده و با یهره‌مندی از آموزه های دین مبین اسلام در پرتو پاکدامنی زمینه‌سازان جامعه مهدوی باشند.

همچنین در بخش دیگری از آن اشاره شده که در سایه الطاف امام مهربانی‌ها خانواده‌ای استوار بر پایه مهر و مهربانی داشته و با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و خواست پروردگار متعال به فرزنداوری در سالهای نخست زندگی اهتمام ورزند و به‌عنوان پایه‌گذاران شخصیت فرزندان و معلمان خوشبختی آنان در تقویت روابط حسنه و عاطفی خانواده کوشا باشند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  میثاق نامه شاخه‌طوبی، پیمانی میان نوعروسان و پروردگار متعال به امضا رسید

مطلب پیشنهادی

معرفی برگزیدگان برتر مسابقات مفاهیم قرآنی و پرسمان مهدوی درشهرستان شهریار

مراسم اعطای جوایز به برگزیدگان برتر اولین دوره سلسله مسابقات “درک مفاهیم قرآنی” و “پرسمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *