برگزاری دوره آموزشی چهل شایستگی خادم تراز

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباالحسن یا علی بن موسی الرضا علیهم السلام
———————————————-
سزد که برسرخورشیدسایه اندازیم /  کنون که سایه شمس الشموس برسرماست.

خدمت دردستگاه اهل بیت عصمت وطهارت(ع) از توفیقات و نعمات الهی و اعلام محبت عملی به این ذوات مقدس است. این نعمت شایسته شکری مستمر و همیشگی است این شکر با به دست آوردن معرفت صحیح نسبت به صاحب خانه و شناخت و رعایت آداب و اخلاق و دانستن مهارت های لازم است.
همزمان با دهه امامت و ولایت،و ضرورت تربیت خادمان تراز ؛ از خادمیاران و یاوران رضوی دعوت میگردد تا ضمن ثبت نام،بار دیگر با حضور پرشور خود در آموزشهای ضمن خدمت،گوی سبقت را ربوده و تجدید میثاق مجدد با امام مهربانی ها را به منصه ظهور رسانند . از آنجا که توجه به نیازهای معنوی و فرهنگی خادمیاران،از مهم ترین رسالت های ماست،لذا برآن گشتیم تا با آموزش خادم تراز،در معرفت افزایی و آراسته شدن به شایستگی های لازم همراه شما بزرگواران باشیم .

برگزاری دوره های آموزشی، ضمن خدمت خادمیاران و یاوران رضوی کانون های خدمت رضوی استان تهران همزمان با دهه ولایت و امامت ۱۴۰۱ با عنوان؛ 💠 خادم تراز 💠

🔸️🔹️ چهل شایستگی خادم امام رضا (علیه السلام)
🔹️ توسعه و ترویج فرهنگ رضوی
🔸️ سبک و سیره رضوی
🔹️ اخلاق رضوی

🌸 دوره های آموزشی حضوری و نیمه حضوری خادم تراز (همزمان با دهه ولایت و امامت ۱۴۰۱، از عید قربان تا عید سعید غدیر خم) در مناطق و شهرستان های استان تهران آغاز می شود و کلیه خادمیاران و یاوران رضوی استان تهران، جهت ادامه مسیر خدمت و حضور در حریم رضوی، ملزم به گذراندن ساعات آموزشی از پیش تعیین شده می باشند.

📌 توجه به نیاز‌های معنوی و فرهنگی خادمیاران ویاوران رضوی که جزء اصلی‌ترین سرمایه‌های انسانی هستند از مهم‌ترین رسالت‌های این مجموعه است، بنا به فرموده خادم الرضا (ع) مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی « یکی از بزرگترین وظایف همین است که خادم علی بن موسی الرضا (ع) باید از لحاظ عمل، هیات و حیات اسلامی و از جهت برخورد‌های گوناگون با مردم مظهر اخلاق این حضرت باشد و شایستگی‌هایی همچون ضرورت آشنایی خادم با مقام و جایگاه اهل بیت علیهماسلام، اهمیت خدمت و مقام خادم، آثار و برکات، موانع و آسیب‌های خدمت، ادب و تواضع، سعه صدر، خوش اخلاقی و مهربانی، صداقت و امانتداری، عفت و حیا، اخلاص، تلاش حداکثری، شکرگزاری، طهارت ظاهری و باطنی، ارتباط موثر، آشنایی باشبهات زیارت و …کمک خواهدکرد تا خادم، خدمت شایسته تری انجام دهد.
به همین منظور دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان تهران با بهره گیری از چندین منبع، رفرنس و کتب اخلاق محور، خاص و ویژه، نوشتار حاضر که با تبیین چهل شایستگی خادم امام رضا (علیه السلام) در هشت فصل کوشیده تا خادمان این بارگاه ملکوتی را در معرفت‌افزایی هرچه بیشتر و آراسته شدن به این شایستگی‌ها، به مقام خادم تراز اهل بیت(علیه السلام) رهنمون سازد، می کوشد تا با برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت، چراغ راهی برای توسعه و ترویج و تقویت شبکه خادمیاری ایجاد نماید.

📝 جهت کسب اطلاعات مربوط به چگونگی ثبت نام، حضور و مشارکت در آموزش های ضمن خدمت از طریق دفاتر کانون های خدمت رضوی مناطق و شهرستان های محل خدمت و سکونت خود اقدام نمایید.

دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان تهران

1 دیدگاه برای “برگزاری دوره آموزشی چهل شایستگی خادم تراز”

دیدگاهتان را بنویسید