نخستین جلسه از سلسله جلسات آموزشی «خادم تراز» در راستای تبیین چهل شاخصه خدمت در گروه بانوان در شهرقدس برگزار شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، اولین جلسه آموزش مقدماتی مباحث خادم تراز با عنوان درس عقاید و درس خادم تراز‌، ویژه بانوان در دفتر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس با حضور خادمیاران و یاوران رضوی در چهارشنبه امام رضایی برگزار شد.

این دوره با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و با قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام و عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای حضرت ادامه یافت.

فاطمه معروفی معاونت خادمیاری و مسوول کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده در ارتباط با اهمیت این موضوع اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره اینست که امر خادمیاری را به نحو احسن انجام داده و به نیابت از امام رضا علیه‌السلام در جامعه خدمت کرده و مهربانی و دست.گیری از نیازمندان را گسترش دهیم.

وی افزود: در این دوره خادمیاران زائر احادیث و سخنان حضرت خواهند شد و بر تقویت ولایت پذیری و ولی یاوری مانند سفیرانی در جامعه بر ترویج فرهنگ و سیره رضوی خدمت خواهند کرد.

معروفی در ادامه به موضوعات عارف به مقام و جایگاه اهل بیت(ع) بودن، مقام اهل بیت(ع) و پیروی از خاندان پیامبر(ص)، دانستن ارتباط اهل بیت(ع) با شیعیان و همچنین عارف به اهمیت خدمت و همراهی با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در دنیا و آخرت و افتخاری که جبرئیل در خدمت به اهل بیت(ع) داشتند توضیخاتی ارائه داد.

حورا غلامی مسوول کانون خدمت رضوی مشاوره در ادامه دوره آموزشی در ارتباط با مباحث عقاید و احکام موضوعاتی اشاره کرد و گفت: امامت و توحید در ارتباط هستند و خداشناسی از مسیر امامت میسر می‌شود.

وی در خصوص نیازهای انسان و اهمیت دینداری نکاتی ارائه داد و افزود: دین مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها و برنامه‌ای جامع و کامل از طرف خداوند برای زندگی سعادتمندانه انسان است و دارای امتیازاتی مانند قداست، سازگاری با فطرت و عقل انسان و جامعیت بوده و سرچشمه وحی است.

قابل ذکر است، دوره آموزشی خادم تراز در دو گروه بانوان و آقایان در شهرقدس برگزار شده که در این جلسات ۴۰ شاخصه خادمیاران رضوی تبیین می‌شود.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  نخستین جلسه از سلسله جلسات آموزشی «خادم تراز» در راستای تبیین چهل شاخصه خدمت در گروه بانوان در شهرقدس برگزار شد.

مطلب پیشنهادی

تداوم خدمت/برپایی جشن ازدواج یک زوج زیر سایه شمس الشموس

عنایت امام رئوف خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران شادی گرفتن جشن ازدواج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *