یادواره شهید حاج قاسم اصغری در شهرقدس برگزار شد/ فرمانده‌ای که از بدنش پلی برای عبور رزمندگان از سیم‌خارادارها ساخت

آئین یادواره سردار شهید حاج قاسم اصغری با همکاری گروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خادمیاران رضوی شهرقدس در مصلی بزرگ برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، آئین یادواره و اختتامیه اولین مسابقه لاله ‌های قدسی با موضوع سردار شهید حاج قاسم اصغری با همکاری گروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خادمیاران رضوی شهرقدس در مصلی بزرگ برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدس ضمن یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای فرهنگی، شهدای ترور، شهدای سلامت و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: هر یک از شهدا معلمی بزرگ و استادی گرانمایه برای ما هستند و با سرلوحه قرار دادن وصیت نامه و سیره زندگی آنها میتوانیم زندگی خود و جامعه را در گام دوم انقلاب اسلامی بسازیم.

وی با اشاره به اینکه شهر قدس مدینه‌الشهداست گفت: شهدا ستاره فروزان در آسمان و مایه سربلندی و آرامش هستند و سردار شهید حاج قاسم اصغری از شهدای شاخص این شهر با روحی بزرگ بوده و از زندگی او باید الهام گرفت.

امام جمعه شهرقدس افزود: نعمت های فراوانی از جانب خداوند متعال به ما عطا شده و اکنون که نعمت استقلال و آزادی در سایه جمهوری اسلامی و امنیت کشور که در دنیا بی نظیر است را داریم، قدر آن را بدانیم و شهدا بزرگترین سرمایه های انسانی هستند و باید به آنها افتخار کرده و عهد و پیمان زندگی ببندیم.

مسعود میسوری جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس و همرزم شهید حاج قاسم اصغری، بیان کرد: این شهید والامقام در میان شهدای شهرستان و نیز در جمع گردان تخریب شاخص و دارای کلام نافذ بود.

وی با اشاره به اخلاص، شجاعت و شور حماسی حاج قاسم اصغری گفت: خصوصیات اخلاقی شهدا را باید الگوی زندگی قرار داده و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

سردار شهید حاج قاسم اصغری در پانزدهم فروردین ماه سال ۱۳۴۳ در شهرستان قدس به دنیا آمد. وی تا سوم راهنمایی تحصیلات خود را ادامه داد و سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

حضور حاج قاسم در دفاع مقدس پر است از اتفاقات ریز و درشت. حاج قاسم در عملیات‌های مختلفی حماسه آفریده بود و در اوایل جنگ به فرمان امام (ره) وارد گروه جنگ‌های نامنظم شهید چمران شد و در عملیات‌هایی همچون والفجر مقدماتی، والفجر ۱، خیبر، بدر، عاشورای ۳ و والفجر ۸ حضور داشت.

آنچه که از دلاوری و ایثار حاج قاسم مستند شد و به ثبت رسید خوابیدن روی سیم خاردار در شب عملیات عاشورای ۳ در منطقه عمومی فکه بود و تعداد زیادی از رزمندگان شب عملیات از روی بدن غرق به خون حاج قاسم که در سیم خاردار‌ها فرو رفته بود گذر کردند.

شهید اصغری به شجاعت و نترسی و درایت در هنگام مواجهه با خطر شهرت داشت. این شهید گرانقدر دهم آبان ماه سال ۱۳۶۶ به عنوان فرمانده گردان تخریب لشگر ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام حین خنثی‌سازی و پاکسازی میدان‌های مین در منطقه سردشت واقع در غرب کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر وی در گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) شهرقدس به خاک سپرده شد.

این محفل شهدایی در معیت بیرق سرخ حرم امام حسین علیه السلام و پرچم متبرک رضوی و همراه با اجرای گروه سرود برگزار شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  یادواره شهید حاج قاسم اصغری در شهرقدس برگزار شد/ فرمانده‌ای که از بدنش پلی برای عبور رزمندگان از سیم‌خارادارها ساخت

مطلب پیشنهادی

تذهیب و نگارگری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با خادمیاران رضوی منطقه ۱۹تهران

کارگاه هنری تذهیب و نگارگری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تهیه کارت پستال خاص و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *