نماز جمعه دانشگاه تهران با متن و حاشیه متفاوت ‌برگزار شد/تأمین ۸۸ سری جهیزیه برای نوعروسان به مناسبت میلاد امام مهربانی ها

نماز جمعه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ با متن و حاشیه‌ای متفاوت و با همکاری خادمیاران رضوی تهران برگزار شد و حسن ختام آن، اهدای ۸۸ سری جهیزیه تأمین شده توسط خیرین و کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برای زوج‌های جوان نیازمند و کم برخوردار بود.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، نماز جمعه این هفته، ۲۰ خرداد ماه جاری که در دانشگاه تهران با حضور پرشور خادمیاران رضوی استان تهران به مناسبت ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، حال و هوای معنوی و عطرآگینی را به فضا بخشیده بود، با برپایی میزهای خدمت رضوی و چایخانه حضرتی در ورودی درب های دانشگاه تهران توسط کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، یاد موکب امام رضا(ع) را در اذهان زنده کرد.

در حالیکه خادمیاران علاوه بر حاشیه، در متن برگزاری این رویداد عبادی سیاسی نیز مشارکت فعال داشتند و علیرضا جانه دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه ها به مواردی چون «اهمیت توصیه‌های هفت‌گانه مقام معظم رهبری در حکم تولیت آستان قدس رضوی»، «توسعه بحث خادم، مخدوم و خدمت» و همچنین «اجرای بیش از ۴۰۰ ویژه‌ برنامه محله محور کریمانه، توسط کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در ایام دهه کرامت» پرداخت.

اما در حاشیه این رویداد هفتگی، تعداد ۸ سری از ۸۸ سری جهیزیه تهیه شده با کمک خیرین، بصورت نمادین و پس از اقامه نماز جمعه تهران از مقابل دانشگاه تهران و میدان انقلاب، در حضور عموم مردم و نمازگزاران جهت اهدا به خانواده‌های مخدومین و محرومین نیازمند، روانه خانه نوعروسان شد.

این اقدام همزمان با «دهه کرامت ۱۴۰۱» و بمناسبت میلاد امام رضا علیه السلام، با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، مجمع خیرین استان تهران، موسسه خیریه حضرت رقیه و کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شد.

گفتنی است مبلغ هر جهیزیه تدارک دیده شده برای زوج‌های جوان نیازمند، ۲۰ میلیون تومان بود که ۱۵ میلیون تومان آن توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و موسسه خیریه حضرت رقیه (س) و ۵ میلیون تومان مابقی توسط کانون‌های خدمت رضوی استان تهران تأمین شد.

در انجام این کار مشارکتی، خیریه‌های حضرت زهرا(س) و حضرت رقیه(س) نیز مشارکت داشتند؛ خیریه حضرت زهرا(س) مبلغ ۳ میلیون تومان از ۵ میلیون تومان را در صورت سادات بودن مددجو تقبل کرد.

مقوله ازدواج جزء مسائل مهم اجتماعی و از مواردی است که با آفرینش انسان همراه بوده و تا امروز هم در اجتماعات انسان نقش مهمی را ایفا کرده است.

ازدواج یکی از مهم‌ترین اقدامات زندگی هر انسانی است.

دین اسلام و بزرگان دینی ما در قبال آن با عناوین مختلفی اظهارنظر و مقرراتی را برای آن وضع کرده‌اند؛ به عنوان مثال امام رضا(علیه السلام) سخنان گهربار پسپاری درباره ازدواج و تشکیل خانواده دارد که امروزه گره‌گشای بسیاری از مسائل فردی، مذهبی و اجتماعی است.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  نماز جمعه دانشگاه تهران با متن و حاشیه متفاوت ‌برگزار شد/تأمین ۸۸ سری جهیزیه برای نوعروسان به مناسبت میلاد امام مهربانی ها

مطلب پیشنهادی

ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان توسط کانون سلامت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران

کانون سلامت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران، با هدف بهبود دسترسی مردم اقدام به خدمات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *