زائر اولی‌های منطقه ۲۱ تهران به مشهد مقدس رفتند

جمعی از زائر اولی‌ها، افراد ‌سالمند و کم‌توان منطقه ۲۱ تهران در ایام دهه امامت و ولایت به زیارت حرم حضرت شمس الشموس (ع) مشرف شدند.

به گزارش آستان نیوز از تهران، کبری پالیزگیر مسئول کانون زیارت منطقه ۲۱ تهران با اعلام‌ خبر فوق گفت: با تلاش و پیگیری کانون زیارت و خیرین و عنایت امام رضا (ع) بار دیگر موفق شدیم ۶۰ نفر از افراد ناتوان و سالمند که ۳۰ نفر از آن‌ها زائر اولی نیز هستند را در ایام دهه ولایت راهی زیارت حرم حضرت شمس الشموس (ع) کنیم.

وی بیان کرد: در این سفر زیارتی که در ایام پرنور عید سعید غدیر خم صورت گرفت علاوه بر تشرف به حرم امام رئوف (ع) و ذکر توسل در حرم مطهر رضوی، برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز برای زائران در نظر گرفته شد.

پالیزگیر ادامه داد: از مهمترین آنها می‌توان به برگزاری جشن ولایت و توزیع ۱۲ کیلو کیک منقش به ذکر امیرالمومنین (ع) در بین زائرین اشاره کرد. این جشن بزرگ با حضور ۳۰۰ نفر از زائران امام رئوف (ع) در کنار چند کاروان دیگر برگزار شد. مدیحه‌سرایی، سخنرانی، پذیرایی با شربت و تافی و کلوچه و اهدای کتاب داستان و برگه‌های رنگ آمیزی برای کودکان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود‌.

وی با تاکید بر اینکه زائر اولی‌ها در سفر اول مورد عنایت خاص امام رئوف هستند، گفت: مسئولین کاروان نیز توجه ویژه‌ای به این عزیزان داشتند و پک هدیه‌ای شامل زرشک، زعفران، هل، نبات و آجیل مشکل‌گشا به ارزش ۱۲ میلیون ریال برای هر نفر خریداری و به آن‌ها تقدیم کردند.

مسئول کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ۲۱ ادامه داد: از دیگر برنامه‌های جذاب این سفر اهدای قربانی به حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بود که هزینه آن به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال توسط بانیان خیر تامین شد و به تبع آن زائر اولی‌ها و دیگر زائران کاروان به سرو غذای حضرتی در مهمانسرای امام رضا (ع) دعوت شدند و کام این عزیزان به غذای تبرکی حضرت شیرین شد. همچنین بازدید از تپه سلام و خرید از بازار برای کودکان و اعضای خانواده‌های زائر از دیگر برنامه‌های این سفر بود که هزینه آن به مبلغ ۸۵ میلیون ریال توسط بانیان خیر تامین شد.

وی عنوان کرد: هزینه اعزام ۳۰ نفر زائر اولی توسط بانیان خیر تامین شد که مبلغ آن برای هر نفر ۳۰ میلیون ریال و در مجموع حدود ۹۰۰ میلیون ریال بود.

پالیزگیر از توفیق خدمت به زائران امام رئوف ابراز خوشحالی کرد و در پایان گفت: در هر سفر با مشاهده اشک شوق زائرانی که شاید فکر نمی‌کردند روزی خود را در صحن و سرای امام رضا (ع) ببینند به وجد می‌آیم و از خداوند متعال و حضرت شمس الشموس می‌خواهم همچنان در این مسیر توفیق خدمت داشته باشم.

انتهای پیام /۴/۳

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  زائر اولی‌های منطقه ۲۱ تهران به مشهد مقدس رفتند

مطلب پیشنهادی

برگزاری کلاس‌های صنایع‌دستی توسط کانون بانوان و خانواده منطقه ۱۱

کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ۱۱ در راستای توانمندسازی بانوان و دختران اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *