دیدار خادمیاران رضوی شهرستان شهریار با خانواده شهید علی اکبراسماعیلی

خادمیاران رضوی با خانواده علی اکبراسماعیلی، شهید دفاع مقدس در روستای قجرآباد شهرستان شهریار دیدار کردند.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، به همت کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرستان شهریار و در معیت پرچم متبرک آستان قدس رضوی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) برنامه دیدار، تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهید دفاع مقدس علی اکبر اسماعیلی در روستای قجرآبادشهرستان شهریار اجرا شد.

خادمیاران رضوی با پرچم متبرک آستان قدس رضوی، شمعدان، اسپندان، گلاب، رضا جان گویان و با نوای” ای صفای قلب زارم” به دیدار خانواده معزز شهیدعلی اکبراسماعیلی رفتند و مورد استقبال خانواده شهید قرار گرفتند.

مادر این شهید علی ضمن خیر مقدم گویی به خادمیاران رضوی، درباره خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش گفت: پسر خوب، آرام و مکانیک قهاری بود؛ در سن ۱۸ سالگی به خدمت سربازی رفت، دوره آموزشی را درکرمانشاه گذراند و اواسط جنگ عازم جبهه شد.

وی ادامه داد: پدرش توصیه می کرد که در زمینه مکانیکی و برای تعمیرات خودروها، پشت خط خدمت کند ولی رضا عاشق حضور در خط مقدم جبهه بود، از جبهه فقط خط مقدمش را دوست داشت؛ وقتی رضا به دنیا آمد پدر بزرگ و مادربزرگش سر اسم گذاشتن او دعوا داشتند، پدر بزرگ اصرار داشت که نامش را علی اکبر بگذارند ولی من دوست داشتم که اسمش رضا باشد، از این رو شناسنامه او را به اسم علی اکبر گرفتیم ولی رضا صدایش کردیم.

مادر این شهید گفت: بعد از مدتی رضا مجروح و دچار موج گرفتی شد و به خانه برگشت؛ در آن زمان حال پریشان رضا اوضاع خانه را به هم ریخت؛ رضا با همان وضع دوباره عازم جبهه شد، مخالفت های ما هم کارساز نشد؛ بعد از مدتی رضا بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نائل گشت.

وی خاطر نشان کرد: همیشه به رضا می گفتم که از خدا می خواهم “شهید” بشوی ولی “اسیر” نشوی، من تاب و طاقت اسارت تو را ندارم، از درخواست های مهم من این است که پس از فوتم مرا کنار فرزند شهیدم خاکسپاری کنند.

گفتنی است، مدیحه سرایی و اقامه روضه توسط مداح اهل بیت، اهدای هدایا و متبرکات رضوی، اجرای مراسم معنوی پرچم گردانی از ویژه برنامه‌های دیدار صمیمانه خادمیاران رضوی با خانواده معظم این شهید بود.

همچنین جمعی از خادمیاران رضوی در پایان برنامه دیدار با خانواده شهید، در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) روستای یبارک حضور یافتند و با قرائت فاتحه و صلوات خاصه امام رضا(ع) به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

شهید علی اکبر اسماعیلی متولد سال ۱۳۴۱ در تاریخ پنجم شهریور سال ۱۳۶۲ در منطقه دهلران به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده احمدروستای یبارک شهرستان شهریار به خاک سپرده شده است.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  دیدار خادمیاران رضوی شهرستان شهریار با خانواده شهید علی اکبراسماعیلی

مطلب پیشنهادی

دیدار مسئولان کانون‌های خدمت رضوی شهرستان ری با امام جمعه شهرری در آستانه دهه کرامت

مسئولان کانون‌های خدمت رضوی شهرستان ری به منظور ارائه اهم فعالیت های انجام شده در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *