جشن های دهه کرامت در منطقه ۱۰ برگزار شد

چایخانه حضرت رضا (ع) و مراسم شادی دهه کرامت از سوم تا پنجم خرداد ماه به مدت سه شب در مجتمع فرهنگی شهید غنی پور اجرا شد .

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به همت خادمیاران منطقه ۱۰ تهران ، بوی کندر و اسپند در فضای مجتمع پیچیده بود . در وسط سالن خیمه گاهی برپا بود که روی کتیبه بالای آن نوشته شده ، چایخانه حضرت رضا (ع) ، چند نفر از خادمیاران رضوی بطور مرتب شربت زعفرانی که با تخم شربتی مخلوط شده را تامین می‌کردند، یکی شربت می‌ریخت و دیگری مردم را با ذکر صلوات بلند به نوشیدن این شربت لذیذ دعوت می‌کرد . یک خادم دیگر هم جعبه شیرینی بزرگی را در دست داشت و تعارف میکرد ، در گوشه چایخانه بطری‌های آب معدنی گوارا چیده شده بود که مجموعه‌ای از آنچه یک میان وعده مختصر و گوارا می‌طلبد پیدا می‌شد.

در سمت چپ سالن کارشناسان میز سلامت سرگرم سنجش فشار خون و تست قند متقاضیان بودند .

در اتاق بیت القرآن میز بزرگی در وسط قرار دارد که دور تا دور آن را کودکان گرفته و سرگرم نقاشی بودند . کاغذهای نقاشی شده از استعداد شگرف آنان سخن می‌گوید.

در میز کار دیگر، یک خادمیار خانم و آقا مشغول خطاطی و خلق عبارات زیبا از جملات ِمعروف و حکیمانه بزرگان دین و دانش بودند و آنها را به متقاضیان هدیه می‌ دادند.

در کنار میزکار بعدی یک صف طولانی از کودکان هفت هشت ساله منتظر فرارسیدن نوبت خود بودند تا صورت زیبای کودکانه شان بدست یک خواهر خادمیار هنرمند پرحوصله چهره یک شخصیت کارتونی و جانوری مانند موش و گربه و … نقاشی شود. این نقش تا آخر مراسم روی چهره هایشان می‌ماند .

در سمت راست سالن یک میز دیگر بود که در حال مشاوره حقوقی بود .

همین که به ساعت عاشقی نزدیک شدیم مردم به سالن اجتماعات برگزاری مراسم دعوت شدند و در راس ساعت ۸ شب با صدای تلاوت زیبای قرآن و با صدای گرم رهبر انقلاب و سلام به حضرات معصومین علیهم السلام مراسم رسماً شروع شد و در پایان سلامها همه حاضران به احترام نام حضرت قائم از جای برخواستند و این قیام به پخش و سرود جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت.

مجری آقای صفایی همراه با هنرمند ارگ زن خود ، با دکلمه اشعاری زیبا و عرض خیر مقدم برنامه را آغاز کرد.

و با تبریک ولادت حضرت معصومه (س)و امام رضا ع و سالروز آزادی خرمشهر و خیر مقدم به میهمانان و حضار برنامه را ادامه داد .

میهمانان ویژه ای از مقامات کانون خدمت رضوی از جمله صفرعلی براتلو ، علیرضا جانه ، جعفری و مقامات شهرداری حضور داشتند ، که در ضمن مراسم از بیانات ایشان استفاده شد.

گروه سرود دختران و گروه سرود پسران بصیر در این سه شب اجرای برنامه داشتند و دل عاشقان اهل بیت علیهم السلام را به پرواز کشیدند.

برای حاضرین مسابقه های مختلفی برگزار شد که جوایزی هم دربر داشت.

سپس چند نفر از خادمیاران رضوی در لباس‌های رسمی خادمی در رسته های مختلف خدمتی برای نمایش پرچم بارگاه حضرت بروی صحنه رفتند و پس از آن پرچم با همراهی صدای نقاره و نواهای امام رضایی برای زیارت و تبرک به میان جمعیت رفتند.

سپس تئاتری بروی صحنه رفت و گروه بشارت به زیبایی داستان کرامت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شفای دختری را که به تازگی اتفاق افتاده بود بروی صحنه بردند. در این تاتر فضای حرم امام رضا (ع) از جمله جارو کشان، فراشان و خدمت رسانی خادمان و زائر بران ویلچری و غیره به زیبایی به صحنه آورده شده بود ، که دل همه مردم را منقلب و صدای گریه بعضی ها در سالن بلند شده بود.

پایان بخش برنامه توزیع غذای حضرتی بود که هنگام خروج حاضران انجام شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  جشن های دهه کرامت در منطقه ۱۰ برگزار شد

مطلب پیشنهادی

تذهیب و نگارگری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با خادمیاران رضوی منطقه ۱۹تهران

کارگاه هنری تذهیب و نگارگری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تهیه کارت پستال خاص و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *