جشن بزرگ مردمی« در انتظار خورشید » در تهرانسر برگزار می‌شود

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، همزمان با سالروز میلاد حضرت ولیعصر(عج) جشن بزرگ مردمی « در انتظار خورشید » با همکاری خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی منطقه ۲۱ در تهرانسر جنب مسجد جامع پیامبر اعظم(ص) با هدف ترویج فرهنگ مهدویت برگزار می‌شود.

این جشن با قدمت بیش از ۲۰ سال هر ساله در روز نیمه شعبان برگزار شده و جهت استفاده هرچه بیشتر اسماء ائمه اطهار و خاندان پاکشان در نامگذاری فرزندان توسط خانواده ها، به قید قرعه به افرادی که اسامی آنان مزین به نام‌های حضرت مهدی(عج)، امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت سجاد(ع) و حضرت علی اکبر(ع) که روز میلادشان در ماه شعبان است و اسامی نرگس و ملیکا به احترام مادر حضرت قائم(عج) هستند، جوایزی مانند سفر به مشهد مقدس، سکه طلا و کارت هدیه نقدی و … به رسم یاد بود اهدا می‌شود.

همچنین اجرای مسابقات گوناگون از جمله نقاشی، کتابخوانی، شعر خوانی، قرآنی و مسابقات خانوادگی با هدف حضور بیشتر کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ مهدویت و عشق به خاندان پاک نبوت برگزار شده و به رسم یاد بود جوایزی اهدا می‌شود.

ترویج فرهنگ کتابخوانی از دیگر اهداف این جشن بوده که با اجرای مسابقات مختلف و اهدای کتاب در موضوعات مهدوی و دینی محقق خواهد شد.

علاوه بر این، برپایی میزهای خدمت رضوی با مشارکت خادمیاران منطقه ۲۱ تهران و اهدای جوایز به شرکت کنندگان نونهال در این جشن می‌تواند خاطرات خوبی برای کودکان از جشن نیمه شعبان در ذهنشان بر جای گذارد که برای این بخش نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  جشن بزرگ مردمی« در انتظار خورشید » در تهرانسر برگزار می‌شود

مطلب پیشنهادی

لبخند رضایت بخش کارجویان در مشاوره های کارآفرینی همزمان با چهارشنبه‌های امام رضایی

میز خدمت کانون کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی منطقه ۵تهران در محل دفتر کانون‌های خدمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *