محبت و مهرورزی مهمترین شاخصه خانواده رضوی

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، کارشناس دینی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که همزمان با ایام دهه آخر ماه صفر در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، گفت: نخستین و مهمترین اصل در خانواده رضوی اصل محبت و عشق ورزیدن است که رعایت آن موجب استحکام بنیان خانواده می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که دوست داشتن همسر را یکی از نشانه‌های اهل ایمان می‌دانند بیان کرد: خانواده رضوی، خانواده‌ای است که اعضای آن نسبت به هم مهر می‌ورزند و کسی که با همسر و فرزندان خود رفتار خوبی ندارد نمی‌تواند ادعای ایمان داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از شیوه‌های ابراز محبت به همسر تشکر کردن از او است. یک مرد با ایمان همواره از همسرش به خاطر زحماتی که در خانه می‌کشد تشکر می‌کند و در مقابل زن نیز باید قدردان زحمات همسر خود باشد.

حجت‌الاسلام رفیعی اظهار کرد: یکی دیگر از شیوه‌های ابراز محبت خدمت کردن به همسر است. در روایتی از رسول اکرم (ص) خدمت مرد به زن همانند صدقه دادن در راه خدا است.

وی افزود: یکی دیگر از مصادیق مهرورزی و محبت زن و شوهر در خانواده، این است که نسبت به عیوب و یا اشتباهات یکدیگر تغافل داشته باشند و بیشتر به خوبی‌های یکدیگر توجه کنند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: خانواده اسلامی باید کانون محبت و مهرورزی زن و شوهر نسبت به هم باشد در این صورت است که خانواده بستری برای تربیت فرزندانی شایسته و با ایمان خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  محبت و مهرورزی مهمترین شاخصه خانواده رضوی

مطلب پیشنهادی

سکوت در برابر ظلم و ظالم از دیدگاه امام رضا(ع)

آنچه در این بین به معلومات در رابطه با ظلم افزون میکند ؛ زوایای نیمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *